КНСБ се обяви против разделянето на пътническите превози в БДЖ на три лота

КНСБ се обяви против разделянето на цялостната дейност на "БДЖ - Пътнически превози" и предложението на Министерството на транспорта за възлагането на договорите на регионален принцип на три лота – западен, северен и южен. Според синдиката това разделяне е без гаранция, че достъпът за българските граждани и цената на картите и билетите ще бъдат запазени, предава БНР.
"От 2019 година българският пазар е либерализиран и всеки може да дойде. Никой не претендира за този пазар и никой не се появи, защото все още нашата инфраструктура не е изградена и нямаме скорости, които биха позволили да имаме пазарни влакове. В момента борбата е изцяло за субсидията. Но има първо европейски регламент, че държави с малък пазар - под 23 милиона влак километри, за сведение България е с 19, имат право директно да възложат на когото те преценят", коментира председателят на Синдиката на железничарите в България към КНСБ Петър Бунев.
Той допълни, че синдикатът поддържа нееднократно изразената си позиция, че при възлагането на обществената поръчка за превоз на пътници по железопътния транспорт най-правилно и целесъобразно е да бъде определено като изпълнител държавното предприятие "БДЖ – Пътнически превози".
Според КНСБ дружеството е единственото в страната железопътно предприятие, което има опит и разполага с подготвени кадри за дейността. Срокът за общественото обсъждане на предложението на Министерството на транспорта е до 1 юли.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.