КЗП: Резултат от проверките по веригите ще има след поне 3 месеца

„Твърде рано е да очаквате в рамките на един месец да има резултат. Ние сме направили прогнози, които предвиждат в рамките на от 3 до 6 месеца да има някакъв резултат от действията на Комисията – това, което е свързано с откриването и констатирането на нелоялни търговски практики”. Това заяви пред NOVA председателят на Комисията за защита на потребителите Стоил Алипиев по повод проверките, които държавата прави в търговските вериги.
Той каза, че е трудно да се прогнозират какви конкретно ще бъдат ефектите от проверките.
„Тези срокове са обвързани с необходимото време за административна обработка на констатираната информация и съответно издаване на актове. Това, което ние очакваме, е че с констатирането на тези нелоялни практики и евентуалното им преустановяване да се премахне предпоставката за изкуствено завишаване на цени. Оттам насетне пазарът сам ще регулира цените“, коментира Алипиев.
Най-честите нарушения, които Комисията открива, са свързани с подвеждаща информация, която заблуждава потребителите, подчерта той.
„Това, с което най-често се сблъскваме, е цена на щанд, която е различна от тази на касата - обикновено е по-висока. Привличане на потребителите с промоции, за които количествата на стоките не са обезпечени. Несъществуващи промоции, предаване на свойства и качества на стока, които тя не притежава. Именно с подобни подвеждащи информации се изкривява икономическото поведение на потребителите и създават предпоставки за изкуствено завишаване на цени“, обясни шефът на КЗП.
Той обясни, че най-голямата санкция, предвидена в закона за нелоялна търговска практика, е 50 хил. лева, като в настоящия момент текат административни срокове по връщане на актове, а след това и обжалване. Когато те влязат в сила ще има и глобени.
По думите му за сирене и кашкавал са констатирани надценки от производител до крайния потребител до 94%. „Това не е незаконно, цената може да се определя свободно от търговеца. Той е собственикът на стоката и има правото да я променя. Въпросът е дали когато той промотира тази стока дава пълната информация на потребителя, за да може той да вземе информирано решение. Скоро ще има сайт за сравнение на цените на продуктите на пазара“, каза Алипиев.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Производителят на Labubu със скок в продажбите след пускането на мини версията на играчката
Компании |Adidas повишава прогнозата за печалба благодарение на бум в продажбите на ретро маратонки
Компании |Луис де Гиндос смята настоящите нива на лихвите на ЕЦБ за „адекватни“
Финанси |Unicredit потвърди прогнозата си за годишната печалба след по-силно от очакваното тримесечие
Компании |КЗК, КЗП, КРС и „Активни потребители“ ще си сътрудничат при кампаниите „Черен петък“
Общество |Цената на златото се срина и всички се питат защо
Финанси |Русия удари с дронове детска градина в Харков
Свят |Нов транспортен коридор през Гърция, България и Румъния ще свръзва Егейско и Черно море
ЕС |Приватизация на войната: Глобалният бизнес с наемници процъфтява
Общество |Kaufland представи нова продуктова линия свежа риба и морски дарове със сертификат TÜV AUSTRIA
Компании | Advertorial |„Кръстниците на AI“ и публични личности настояват за спиране на развитието на изкуствения суперинтелект
Технологии |Президентът наложи вето на част от измененията в Закона за специалните разузнавателни средства
България |Coca-Cola HBC купува 75% дял в африканския си конкурент
Компании |

Коментари
Няма въведени кометари.