КЗП: Резултат от проверките по веригите ще има след поне 3 месеца

„Твърде рано е да очаквате в рамките на един месец да има резултат. Ние сме направили прогнози, които предвиждат в рамките на от 3 до 6 месеца да има някакъв резултат от действията на Комисията – това, което е свързано с откриването и констатирането на нелоялни търговски практики”. Това заяви пред NOVA председателят на Комисията за защита на потребителите Стоил Алипиев по повод проверките, които държавата прави в търговските вериги.
Той каза, че е трудно да се прогнозират какви конкретно ще бъдат ефектите от проверките.
„Тези срокове са обвързани с необходимото време за административна обработка на констатираната информация и съответно издаване на актове. Това, което ние очакваме, е че с констатирането на тези нелоялни практики и евентуалното им преустановяване да се премахне предпоставката за изкуствено завишаване на цени. Оттам насетне пазарът сам ще регулира цените“, коментира Алипиев.
Най-честите нарушения, които Комисията открива, са свързани с подвеждаща информация, която заблуждава потребителите, подчерта той.
„Това, с което най-често се сблъскваме, е цена на щанд, която е различна от тази на касата - обикновено е по-висока. Привличане на потребителите с промоции, за които количествата на стоките не са обезпечени. Несъществуващи промоции, предаване на свойства и качества на стока, които тя не притежава. Именно с подобни подвеждащи информации се изкривява икономическото поведение на потребителите и създават предпоставки за изкуствено завишаване на цени“, обясни шефът на КЗП.
Той обясни, че най-голямата санкция, предвидена в закона за нелоялна търговска практика, е 50 хил. лева, като в настоящия момент текат административни срокове по връщане на актове, а след това и обжалване. Когато те влязат в сила ще има и глобени.
По думите му за сирене и кашкавал са констатирани надценки от производител до крайния потребител до 94%. „Това не е незаконно, цената може да се определя свободно от търговеца. Той е собственикът на стоката и има правото да я променя. Въпросът е дали когато той промотира тази стока дава пълната информация на потребителя, за да може той да вземе информирано решение. Скоро ще има сайт за сравнение на цените на продуктите на пазара“, каза Алипиев.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Генеративният изкуствен интелект променя SEO завинаги
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |Имате ли нужда от дигитален детокс?
Техники за успех |На днешната дата, 13 май. Рождениците днес
На днешната дата |Денят в цифри
България |Генеративният изкуствен интелект променя SEO завинаги
Маркетинг |Имате ли нужда от дигитален детокс?
Техники за успех |На днешната дата, 13 май. Рождениците днес
На днешната дата |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 12-ти до 18-ти май
Хороскоп |Може ли чревната флора да ни превърне в престъпници?
Наука и Здраве |Цитат на деня
Цитат на деня |Акция "Светлина" за велосипедистите тръгва в София
Маркетинг |Как технологиите променят енергийния пазар?
16-и зелен и енергиен форум |ADVERTORIAL

United Group International ще пусне в експлоатация ново оптично трасе, свързващо Гърция и Югоизточна Европа

Първо публично представяне на безплатния софтуер в помощ на хора, лишени от зрителни способности

Коментари
Няма въведени кометари.