Мистерията на букетите в София е разгадана: L’Oréal Paris ви кани да се присъедините към международна програма Stand Up срещу уличния тормоз в България

Мистерията на букетите в София е разгадана: L’Oréal Paris ви кани да се присъедините към международна програма Stand Up срещу уличния тормоз в България

Тези дни софийските улици станаха свидетели на необичайна сцени, в които жени започнаха да получават букети от непознати. Тези неочаквани жестове на доброта поставиха основата за значимо образователно събитие – за първи път в България, в партньорство с L'Oréal Paris и организацията Demetra, световноизвестната програма Stand Up срещу уличния тормоз ще се проведе в монументалната подземна локация на Ларгото в София на 29-30 ноември.

Обединявайки сили, L’Oréal Paris и Деметра се стремят да овластят отделните хора чрез образование и конкретни действия, за да се противопоставят на тормоза и да създадат по-безопасна и комфортна среда за всички, а особено за жените, в обществени пространства в цяла България.

Според международно проучване, проведено от L’Oréal Paris в сътрудничество с Ipsos, 80% от жените са били подложени на сексуален тормоз в обществени пространства поне веднъж в живота си. От тях само 25% са получили помощ от някого. Причината за това е обезпокоителният факт, че цели 86% от нас не знаят какво да направят, когато станем свидетели на подобни ситуации.

L’Oréal Paris е бранд, който винаги е защитавал и празнувал овластяването на жените с цел да създаде свят, в който те са видими, силни, способни да вземат собствените си решения. Голямо проучване показва, че 2 от 3 жени преосмислят външния си вид, за да избегнат уличен тормоз, a никоя жена никога не трябва да бъде лишена от правото на свобода да се движи уверено в обществените места.

„L’Oréal Paris иска да даде сили на всяка жена да поеме контрол над живота си, да вярва в себе си, да заеме мястото, което заслужава в обществото и да направи промяна. Защото нищо не бива да стои между една жена и нейното самочувствие,“ казва Хана Вукович Brand Cosmetic Мениджър в L’Oréal Paris.

За да се изгради това глобално движение, програмата се разширява и в местните общности в сътрудничество с местни неправителствени организации и експерти по насилие, основано на пола. То е признато на местно ниво от Сдружение Деметра, което вече 27 години активно се застъпва за равенство и социална справедливост в България.

„Нашето сдружение се отличава с холистичния си подход и нашите отдаденост, експертиза и способност да ангажираме партньори от всички сектори – правителствени институции, местни власти, бизнес и академичната общност, както и международни организации. Тази силна мрежа от партньорства ни позволява да реагираме ефективно на нуждите на общността и да допринесем за положителни промени в обществото,” казва Дияна Видева, член на Управителния съвет на Сдружение “Деметра”.

Какво да очаквате?

След старта в София, през декември програмата ще продължи във Варна, Пловдив и Бургас, където професионално обучени експерти ще проведат 150-минутни сесии, които дават на участниците практически умения да се намесват безопасно и да реагират ефективно в ситуации на обществен тормоз, независимо дали като свидетели или като потенциални жертви. Повече подробности за графика и местата за обучение можете да намерите на Начало | Асоциация Деметра. В обучението е включена известната 5D методология – Distract, Delegate, Document, Direct, and Delay разработена от Right To Be, международна неправителствена организация и експерт в борбата срещу всички форми на тормоз.

От старта на програмата на 8 март 2020 г., над 3 милиона хора са обучени в 45 страни, като амбицията е да се достигнат 4 милиона до края на 2025 г. За да се включат колкото се може повече хора в борбата срещу уличния тормоз и да допринесат за създаването на по-сигурни обществени пространства, партньорите стартираха и специален уебсайт. На сайта се намират безплатни обучения за превенция и действие в случай на улично насилие, достъпни за всеки, който желае да се информира и да стане активна част от тази важна инициатива.

Оказва се, че сексуалният тормоз в обществените пространства е проблем номер 1, с който се сблъскват жените по целия свят. Тъй като уличният тормоз противоречи на всичко, за което се бори L’Oréal Paris, през 2020 г. марката, в партньорство с организацията Right To Be, стартира програмата Stand Up срещу уличния тормоз.

„Букетите на изненадата“ в София добавиха сърдечен щрих към тази глобална кампания, вдъхновявайки в общността солидарност и действия, целящи по-безопасни улици. Всеки букет символизира основното послание на кампанията: всяка жена заслужава да се чувства уважавана и защитена на обществени места, свободна от осъждане и страх.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ