НАП спира от днес стария си електронен портал

НАП спира от днес стария си електронен портал

Националната агенция за приходите (НАП) спира от днес достъпа до стария си портал за електронни услуги. Повече от година, за удобство на потребителите, двата портала работиха едновременно, като през това време са прехвърлени всички потребителски профили и правата на достъп, съобщават от Приходната агенция.

Обновената платформа дава повече възможности на потребителите като директна идентификация и по-интуитивна навигация, нов дизайн, лесен достъп до информацията и допълнителни функционалности, като: Профил, Моите услуги, Известия, Последно използвани услуги. Съдържанието в портала е преструктурирано и допълнено съобразено с потребностите на клиентите, които използват електронните услуги на НАП, както като физически лица, така и като юридически лица.

Достъпът до електронните услуги на НАП е значително улеснен. За него не се изисква подаване на заявление от потребителите, които са се идентифицирали с КЕП като задължени физически лица или като техни законни представители (при юридическите лица) и вписани в тях идентификатори на автора на подписа.

Упълномощените лица, които са ползвали стария портал с КЕП, ще продължат да имат същите права и в новия портал. В него те могат сами да заявяват достъп до други задължени лица, да предоставят такъв до задължено лице, което представляват, както и да преупълномощават трети лица, без да се налага, на която и да е от страните, да посещава офис на НАП при условие, че разполага с КЕП.

Важно е да се отбележи, че потребителите, които използват ПИК или личен КЕП не трябва допълнително да се идентифицират в новия Портал за е-услуги на НАП, тъй като текущите им достъпи до услуги и информация са запазени и не са необходими действия от тяхна страна.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ