Превозвачи плашат със спиране на рейсовете

Превозвачи плашат със спиране на рейсовете

Десетки общини у нас са изправени пред транспортен колапс. Само след броени дни на много места превозвачите, които обслужват междуградски и междуселски линии, планират да преустановят обслужването им. Пътищата в България са основен проблем за нашия бранш. Това заяви за БНР Петър Захариев - председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи. Според него състоянието на пътищата е главният виновник за многото катастрофи.

"От години нищо не се прави или онова, което се прави, е много половинчато. Съществуват достатъчно брой пътища – национални, републикански и по-ниски класове, които практически не отговарят на изискванията", каза Захариев. 

Той припомни, че се плащат и тол такси за движение по пътищата. А от Нова година се очаква ново двойно увеличение на цените им. "Във всичките тези 30 години нямаме напредък в това отношение. Ние сме единствената държава в европейската общност с най-лоши пътища", добави Захариев. 

Според него трябва да има по-добра съвместна работа между превозвачите и отговорните институции. "Ние обратна връзка даваме, но има ли чуваемост е проблема", посочи Петър Захариев. Той даде пример с пътя Е79, който, според превозвачите, е пътят убиец. "Той е лунен пейзаж. А там препускат с бясна скорост 40-тонни тирове, леки коли. Нещо страшно е там. Но не е само той, безброй са такива", добави той.

Петър Захариев призна и за друг проблем - старият автобусен парк е рисков и става все по-рисков. Има малко фирми, които могат да си позволят нови автобуси, посочи той.

"Във годините назад многократно искахме да бъдем чути, да бъдем разбрани и да се вземат мерки в тази насока. Няма да се подобри техническото състояние на автобусния парк в България, защото нямаме пари. Субсидиите са една капка в морето, те не покриват нищо", отбеляза Захариев.  Той подчерта, че са получили помощ заради високите цени на горивата. Някои превозвачи са били доволни от тях, други - не. По думите му парите не са били малко, но проблемът е как са разпределени и кой контролира този процес.

Решението според него е следното: "Когато общината си поръчва линия от А до Б, тя се плаща на превозвача на пропътуван километър. В цяла Европа е така. Само в България тази социална дейност е поверена на частни фирми, които трябва да я реализират с търговска дейност. Тя обаче не може да съществува. Затова с всяка следваща година стават все повече и повече населените места в България, които нямат обществен превоз за своето население".

Дали още общини ще останат без транспорт, зависи от добрата воля на общинските управления, категоричен бе председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Киев: Русия е струпала 110 000 войници близо до стратегически важен украински град
Футболната звезда Килиан Мбапе подаде жалба в прокуратурата за морален тормоз в ПСЖ
В Будапеща ще се състои ежегодният гей парад въпреки официалната забрана
Върховният съд на САЩ разшири властта на Тръмп - и той възнамерява да се възползва от това
Джеф Безос се ожени за Лорън Санчес на пищна церемония във Венеция
Времето: Жълт код за интензивни валежи в 23 области в страната
Финансовият министър иска криминализиране на подпомагането на деца за участие в онлайн залагания
Германски надзоорен орган иска Apple и Google да блокират DeepSeek