Учители предлагат промени в програмите по математика, география и икономика

Учители предлагат промени в програмите по математика, география и икономика

Математика и география и икономика са сред предметите с най-много теми и понятия, предложени за отпадане или преместване от учителите, участвали в анкетата на Министерството на образованието и науката (МОН) за оценка на учебните програми.

Всички педагози в страната бяха поканени да се включат в електронното допитване, отзоваха се над 18 000, съобщиха от пресцентъра на Министерство на образованието и науката. 
Преобладава мнението, че програмите са добре структурирани и работещи, но са необходими повече часове за упражнения. Най-сериозно предизвикателство за учителите са новите моменти в учебните програми, като например въвеждането на елементи от областта на статистиката, вероятностите, финансовата грамотност, които изискват повече усилия и нови подходи в преподаването, сочат още резулатите от проведената анкета. 

Предложенията за оптимизиране на учебното съдържание в началните класове са сравнително малко. Част от учителите смятат, че изучаването на личности и събития от българската история трябва да приключи до Освобождението. В прогимназиален етап предложенията са свързани най-вече с промени по математика, география и икономика, биология и здравно образование и компютърно моделиране. Общата нагласа е в тези класове да се изучават само информационни технологии, без да се въвеждат умения за програмиране и моделиране, или да се обособят два отделни учебни предмета информационни технологии и компютърно моделиране. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ