БДЖ ще спира от движение мръсни влакове
БДЖ ще спира от движение влаковете, ако те са мръсни. Това стана ясно на пресконференция на ръководството на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД.
Налице са всички условия композициите за превоз на пътници да бъдат чисти, посочи управителят на „БДЖ Пътнически превози” Димитър Костадинов и поясни, че причина за занемарените вагони и салоните в тях е по-скоро липса на организация и добър контрол, както и механизми за упражняване на контрола.
Още през юли миналата година е било създадено самостоятелно подразделение с 441 души, специално за поддържането на чистотата във влаковете. То явно не е постигнало целта, за която е създадено и затова в края на януари тази година са предприети мерки за закриването на това звено и връщането на задачите по поддръжката на хигиената в експлоатационната дейност с идеята така да се подобри контрола над работата, посочи Костадинов. Шефът на въпросното подразделение е уволнен.
Набелязани са и нови, конкретни мерки – например, ще бъде възложено на началник-влаковете да не приемат непочистени вагони. Те ще бъдат наказвани ако направят компромис с хигиената, предупреди още Костадинов.
Други 12 служители от системата на БДЖ ще бъдат уволнени заради кражба на гориво, съобщи управителят на „БДЖ Товарни превози” Любомир Илиев. Четирима от тях вече са отстранени, а останалите са в болничен и са защитени от закона към момента, добави той. GPS системи ще бъдат монтирани на резервоарите за зареждане на влакове, за да се установява дали има преразход на гориво.
До края на седмицата ръководството на БДЖ ще поиска официален одит от Министерството на транспорта, който да установи всички нередности по отчитане, контрол и преразход на горива в „БДЖ Товарни превози“. По предварителни данни, преразходът за 2014 година е достигнал 1,4 млн. лева, но не може да се твърди, че това количество е откраднато, уточни Илиев. „Затова се обръщаме към Министерството на транспорта, за да се установи истинската картина, която се е случила.”, добави той.
Ще продължи продажбата на излишни активи, тя е заложена в плана за преструктуриране на БДЖ, заяви и изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Владимир Владимиров, който също взе участие в пресконференцията. Всичко, което може да носи средства на железниците, ще се продава, посочи той. БДЖ няма собствен завод за реновиране на локомотиви и вагони и не се купуват вагони втора ръка, има собствени активи, които се реновират, подчерта Владимиров.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.