Пускат метрото до Бизнес парка най-късно до края на април 2015 г.

Пускат метрото до Бизнес парка най-късно до края на април 2015 г.

Най-късно до 23 – 24 април ще бъде пусната отсечката от ж.к. „Младост I" до Бизнеспарка в ж.к. „Младост IV". Това заяви премиерът Бойко Борисов, който обеща, че за целта ще бъдат намерени необходимите средства.

Борисов обясни, че по време на втория си мандат като кмет е обещал на Бизнеспарка в ж.к. „Младост”, както и на жителите на квартала да имат метро. „В квартала има 90 хил. души, смятайте ги с 40 – 50 хил. автомобила, които всеки ден идват до Бизнеспарка. Столица, която има метро да аерогарата, е съвременна. На министър Ивайло Московски задачата му е да продължат плащанията, така, както сме поели ангажимент”, подчерта Борисов.

 „Много е трудно да пуснем програмата „Транспорт”, не съм оптимист. Ще ви кажа следващия понеделник, когато отида в Брюксел, дали ще има политическо решение за България, защото всички проекти са изпуснати и то така са изпуснати и провалени, че няма оправяне. Министрите бяха там и се върнаха с лоши новини. Надявам се до следващата седмица да имаме решение и да ни кажат на какво можем да се надяваме, но за столичното метро пари ще има. Така че от април месец само за този квартал, който е колкото един град – Пазарджик или Казанлък, ще имат възможност да ползват това съвременно съоръжение”, обясни министър-председателят.

Първата копка на софийското метро в участъка от ж.к. „Младост I" до Бизнеспарка в ж.к. „Младост IV" беше направена през април 2013 г. Трасето ще има три спирки. Едната ще бъде пред магазин „Деница”, като единият изход ще е в „Младост 1”, а другият - в „Младост 2”. Втората подземна станция ще е при магазина на „Хит” и изходите ще са към „Младост 2” и към „Младост 3”. Третата спирка ще е пред Бизнеспарка и ще се излиза пред сградата, където в момента са офисите на концесионера „Софийска вода”.

Изпълнители на проекта са „Метро Билд Младост" и „Геометро Б.П.", а общата прогнозна стойност на строежа е около 86 милиона лева без ДДС. Тази цена е с около 20 млн. лева по-ниска от първоначално планираната.

 В момента се строи и участъкът от „Цариградско шосе” до летището. След като това трасе и „Младост 1” - „Младост 4” бъдат готови, пътуващите с подземната железница на ден ще се увеличат с 90 хил. и ще достигнат общо към 400 хил. души.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Звукът влияе директно върху клетките в човешкото тяло