Строежът на АМ "Хемус" започва още в началото на 2015
Строителството на втората голяма магистрала в България - АМ "Хемус" ще започне още в началото на следващата година. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова на четвъртия дискусионен форум на тема „Строителството през 2015 г. – перспективи и предизвикателства. Възможностите през новия програмен период 2014 – 2020“, организиран от Камарата на строителите в България.
Проектът за АМ "Хиемус", заедно с тунела под „Шипка“, са посочени като резервни проекти за финансиране по Оперативна програма „ Транспорт и транспортна инфраструктура“. Плановете са още през януари да бъдат обявени търговете за строителство на 60-километровия участъка от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч. Строителството може да започне още през лятото на 2015г. при добро изпълнение на държавния бюджет. Индикативната стойност е 520 млн.лв. Лятото се очаква да се възложи и проектирането на участъка до Велико Търново. Дължината е 23 км, а индикативната стойност – 529 млн.лв. За лотовете от Велико Търново до Белокопитово, с обща дължина 110км и индикативна стойност 790 млн.лв , при наличие на средства в бюджета, също може да се проведат търгове за проектиране още до края на 2015г ., поясни министър Павлова.
. „Ако се постигне спестяване на средства от строителството на АМ „Струма“, който е приоритетен за програмата, те ще бъдат насочени към „Хемус“ , допълни тя и уточни, че на този етап се търсят резерви и други източници на финансиране.
Предишното правителство е спряло всякакви плащания за строежа на АМ „Хемус“ в отсечката Шумен- Белокопитово, съобщи още министър Павлова. „Въпреки, че през март 2013г. бяхме оставили постановление на Министерски съвет за разплащане с изпълнителя, парите са били отклонени и сега ние ще осигурим 40 млн.лв. за разплащане“, заяви тя. По отношение на АМ „Струма“ догодина започват търговете за участъците Благоевград- Крупник и Кресна –Сандански от лот 3 с индикативна стойност от 420 млн.лв.
Като цяло, през 2015 г. в страната ще бъдат изградени общо нови 120 км магистрали, 44 км нови първокласни шосета и 300км рехабилитирани пътища от първи, втори и трети клас, обобщи министърът на регионалното развитие. Министър Павлова посочи, че въпреки закъснението от 1 година по всички големи пътни проекти, натрупано от предишното правителство, се работи активно, те да бъдат завършени до края на 2015г. Това са АМ „Марица“, лот 4 на АМ „Струма“ както и пътен възел „Белокопитово“ на АМ „Хемус“. До края на следващата година ще бъдат завършени и обходния път на Монтана, както и Западната дъга на София. Ще бъдат завършени и всички пътища, които се рехабилитират по програма „Транзитни пътища“ V. Те са с обща дължина от 300км. За целта от бюджета ще бъдат отпуснати 100 млн.лв.
В областта на ВиК инфраструктурата приоритет за правителството е довършването на водната реформа, която е основа за усвояването на евросредства по Оперативна програма „Околна среда“, посочи Лиляна Павлова. „Секторът е в тежко състояние, загубите на вода са огромни. За да обновим цялата система са ни нужни 11,7 млрд. евро“, коментира тя като подчерта, че при реализирана водна реформа можем да разчитаме на 2 млрд. евро по ОПОС до 2020 г.
За пръв път след десетилетия в страната започва строителство на язовири за питейни нужди, съобщи още министърът на регионалното развитие. До края на седмицата предстои подписването на споразумение, с което започва строежа на яз. „Пловдивци“ с пречиствателна станция за питейни води. Инвестицията е за 47 млн.лв. През пролетта на следващата година започва строителството и на яз. „Луда Яна“ за 50 млн.лв., както и рехабилитацията на стената на яз. „Студена“ за 30 млн.лв. За яз. „Нейковци“ все още продължават процедурите по проектиране.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.