Хора с увреждания се оплакват за липса на достъпност в столичното метро
 
                      Столичното метро не е достъпно за хора с увреждания. Тази достъпност, която предлага нашата поздемна железница, е бутафорна. Това разказаха пред „Дарик” двама души със зрителни увреждания, които пожелаха да останат в анонимност. Те уточниха, че препятствията пред тях, когато пътуват с метрото, са десетки.
Влизането на незрящ човек в една метростанция можело да се случи само с чужда помощ, а когато такъв чака мотриса на станция „Младост 1”, можело да разбере дали влакът е за „Младост 4” или за летището едва когато се качи в него. От Столична община от своя страна признаха за проблемите и обещаха те да бъдат решени в най-кратък срок.
Иван е с частично увредено зрение, а Младен е напълно незрящ. На двамата им се налага да ползват подземната железница ежедневно. „Това, което се прави в столичния метрополитен, категорично не е приемливо. Това не е достъпна среда за хора с увреждания, това е бутафорна достъпност. Никъде няма водещи линии. По една метростанция както се движа по линията за внимание, тя ми служи за ориентир, приближава се полицая и ме пита дали осъзнавам, че се движа по ръба на перона. Казах му, че осъзнавам, но нямам друг изход”, обясни Младен.
Липсата на водещи линии е само един детайл от десетките недостатъци на метрото, посочват незрящите.
„На практика в последните два участъка се наблюдава влошаване на достъпността, вместо подобряване. В метростанция „Младост 1” един незрящ човек няма как да разбере влакът, който идва за къде е - дали е за летището или е за Бизнеспарка. Много мои колеги вече пътуват редовно до „Александър Малинов” и отново се връщат”, разказа още мъжът.
Зам.-кметът по транспорта Любомир Христов описа пред Дарик неудобствата като на пръв поглед детайли, които обаче се превръщали в проблеми за определени групи хора. Според Христов имало резон и логика да се направи гласова индикация на метростанция „Младост 1”, така че незрящите да разбират за къде пътува всяка от мотрисите.
„В момента актуализират записите, които се пускат, за да дават съответната информация, както на метростанцията, така и в самото влакче, за да може хората, които имат зрителни проблеми да се ориентират еднозначно кое влакче да използват. Надявам се до дни този въпрос да бъде решен”, обясни той.
Христов уточни, че е разговарял със шефа на „Метрополитен” и пое ангажимент останалите проблеми, свързани с липсата на водещи линии и неудобството при влизане във всяка метростанция, да бъдат решени в най-кратък срок.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Истински късмет: Рибар, търсещ червеи, се натъкна на монети от Средновековието
Любопитно |Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Свят |Истински късмет: Рибар, търсещ червеи, се натъкна на монети от Средновековието
Любопитно |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |Учени направиха пробив в лечението на Алцхаймер
Наука и Здраве |На фокус следващите седем дни: Липсващи данни, петролни санкции и лихвени проценти
Финанси |Петролът на ОПЕК доближи 128 долара за барел
Бизнес | Advertorial |Обявиха шестте най-скъпи автомобилни бранда
Автомобили |Великолепните пейзажи по света (фотогалерия)
Фотогалерия |Националният парк „Рила” чества 25-годишен юбилей
Туризъм | Advertorial |ADVERTORIAL
 
						Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
 
						Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
 
						 
                 
                			   
              	 
                           
                         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
	                       
                               
                               
                           
                               
                               
                           
                               
                              
Коментари
Няма въведени кометари.