Крипто индустрията е направила половината от корпоративните дарения за изборите в САЩ

Крипто индустрията е направила  половината от корпоративните дарения за изборите в САЩ

Докато изборите в САЩ през 2024 г. достигат началната си точка, крипто компаниите отварят портфейлите си, за да се опитат да повлияят на резултатите. Почти половината от всички корпоративни пари, които се вливат в изборите, идват от крипто индустрията, според доклад от тази седмица на групата за наблюдение с нестопанска цел Public Citizen. Сумата, приблизително 119 милиона долара, беше събрана от смесица от сътрудници с Coinbase и Ripple представлява повече от 80% от даренията, съобщи CNBC.

По-голямата част от парите отиват за супер PAC ( групи, които могат да събират неограничени суми пари за така наречените независими разходи), които подкрепят про-крипто кандидати. Индустрията беше изправена пред засилен контрол по време на администрацията на Байдън, а Coinbase и Ripple са два от най-големите играчи, които са участвали в съдебни битки с Комисията по ценните книжа и борсите.

Доналд Тръмп, кандидатът на републиканците, се опита да използва разрива между крипто индустрията и демократите, като се представи като про-крипто избор и дори изнесе ключово изложение на голяма биткойн конференция в Нешвил, Тенеси, миналия месец. Но парите се вливат и в двете партии, тъй като Камарата на представителите, Сенатът и президентството остават много заграбени.

Никой друг сектор не е в крак с крипто. Това включва петролни компании и банки, които в миналото са имали големи политически приноси. От 2010 г., когато решението на Върховния съд Citizens United отвори вратата за неограничени корпоративни пари в изборите в САЩ, крипто секторът представлява 15% от всички разкрити вноски. Повече от 90% от набраните корпоративни крипто пари бяха внесени в този изборен цикъл.

Рик Клейпул, изследователски директор в Public Citizen, който е автор на последния доклад, каза, че огромните пари, налети от крипто компании, за да „заглушат критиците на крипто и да издигнат поддръжниците му, въплъщават всичко, което не е наред с катастрофалното решение на Върховния съд на Citizens United“.

Изследването на Claypool показва, че крипто корпорациите са на второ място след конгломератите за изкопаеми горива по общи разходи, свързани с избори след решението от 2010 г.

Fairshake е най-популярният от про-крипто, двупартийни супер PAC. Той се финансира от някои от водещите компании в индустрията и се превърна в един от най-харчещите PAC тази година. По-голямата част от средствата на групата могат да бъдат проследени до четири източника. Coinbase е допринесла с 49 милиона долара, фирмата за рисков капитал Andreessen Horowitz е дарила 47 милиона долара, Ripple е дала 47 милиона долара, а Jump Crypto е вложил 15 милиона долара. Общо Fairshake и двете свързани с него PAC са събрали около 169 милиона долара, като повече от 90% идват директно от корпорации.

Други средства са дошли от комбинация от донори. Изпълнителният директор на Coinbase Брайън Армстронг например даде 1 милион долара, докато близнаците Уинкълвос дадоха 5 милиона долара.

Декларация във Федералната избирателна комисия във вторник показа, че през юли Fairshake е изплатила почти 75 милиона долара. Данните, събрани от отчетите на FEC от OpenSecrets показват, че Fairshake разполага с близо 120 милиона долара в хазната си за внедряване с по-малко от 80 дни до изборите през ноември.
Супер PAC обеща 25 милиона долара от тази сума пари на 18 кандидати за Камарата на представителите на общите избори, които да бъдат разделени между девет демократи и девет републиканци. Той е отделил още 18 милиона долара за три състезания за Сената.

Суми, които избождат очите“

Стратегията на индустрията се изплати на първичните избори. Докладът на Public Citizen установи, че от 42 първични състезания, които са привлекли пари от супер PAC, подкрепени с крипто, кандидатът, избран от крипто индустрията, е спечелил 36. Но много от тях не популяризират публично позицията си относно крипто.

„Когато Fairshake и нейните филиали харчат пари, за да повлияят на състезанията, или като атакуват крипто скептиците, или като стимулират крипто поддръжниците, рекламите изобщо не споменават крипто“, каза Клейпул.

В състезанията за Конгреса в Ню Йорк и Калифорния крипто-финансираните рекламни кампании атакуваха целевите кандидати с традиционни политически удари, без да се споменава крипто.

Единствената причина, поради която криптовалутите са гореща тема в този изборен цикъл, е, че крипто бизнесите харчат впечатляващи суми, за да станат невъзможни за игнориране“, каза Клейпул. Демократите се опитват да покажат, че могат да намерят общ език с индустрията въпреки напрежението, което се появи през последните години. Лидерът на мнозинството в Сената Чък Шумър, D-N.Y., стартира виртуално кметство, наречено „Crypto4Harris“ през август. Той каза на събитието, че крипто закон може да мине в Сената до края на годината.

Предизборният екип на вицепрезидента Камала Харис работи активно за изработване на позиция на платформа около крипто индустрията и за нулиране на подхода, възприет от президента Джо Байдън, казаха няколко ключови демократи пред CNBC. Във вторник кампанията на Харис обяви планове за приемане на про-крипто иновационна позиция. Главният политически директор на Coinbase Фариар Ширзад похвали този ход, като написа на X, че е бил „доволен да участва в редица дискусии с екипа на Харис“. Той описа подхода като „конструктивен“ и каза, че „диалогът е важна първа стъпка“.

Междувременно в кампанията на Тръмп се навлязоха пари от ръководители на цифрови активи, откакто той склони да бъде прокрипто кандидат. Тръмп възприема все по-оптимистични точки за криптовалутите по време на предизборната си кампания и той обяви в края на юли, че е събрал 25 милиона долара от лихви в крипто, цифра, която CNBC не е потвърдила независимо.

Крипто мениджъри се появиха на акции за набиране на средства за Тръмп в Сан Франциско и Нешвил, където кандидатът на републиканците каза пред публика от посетители на конференцията, че ако бъде върнат в Белия дом, той ще гарантира, че федералното правителство никога не разпродава своите биткойн притежания.
„Този ​​следобед излагам своя план, за да гарантирам, че Съединените щати ще бъдат крипто столицата на планетата и биткойн суперсилата в света“, каза Тръмп. "И ние ще го направим."

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Мащабен проект преобразява ЦУМ в модерен търговски комплекс с 5-зведен хотел и СПА-център
Спасители намериха и последната, шеста жертва от потъналата край Сицилия милиардерска яхта
Откриха уникален тракийски храм на повече от 2300 години в Пловдив
Airbus готви революция: Полетите ще бъдат повече, а билетите ще станат по-достъпни
Седем типа шефове, които е препоръчително да избягвате
Борисов: Калин Стоянов се справяше много добре, но създаде около себе си напреждение
Каналът на Роналдо в YouTube за два часа счупи рекорд и изпревари Меси
„Възраждане“ дава на прокуратурата списък с 800 учители, директори и психолози, обявили се срещу забраната на „ЛГБТ пропагандата“