OpenSecrets: Мнозинството от служителите на някои технологичните гигант подкрепят Харис за президент на САЩ

OpenSecrets: Мнозинството от служителите на някои технологичните гигант подкрепят Харис за президент на САЩ

Служителите на много от най-големите технологични компании в САЩ подкрепят с огромно мнозинство номинираната за кандидат за президентските избори от Демократическата партия Камала Харис, въпреки че някои от най-влиятелните технологични милиардери дадоха подкрепата си за републиканеца Доналд Тръмп. Това показват най-новите данни на платформата за политически наблюдения OpenSecrets, информира Ройтерс.

Според данните служители на  Alphabet, Amazon и Microsoft са дарили милиони долари за кампанията на Харис, значително повече от служителите, които са избрали да дарят определена сума за бившия президент Тръмп. Данните на OpenSecrets включват дарения, направени от служители на компаниите, акционери и близки членове на семействата им.

Някои технологични милиардери, като главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск и съоснователите на фирмата за рисков капитал Andreessen Horowitz Марк Андреесен и Бен Хоровиц, застават зад Тръмп, аргументирайки се с позициите на бившия президент относно икономиката, данъците и големия бизнес.

Така президентските избори, насрочени за 5 ноември, разделиха Силициевата долина, някога бастион на подкрепата за демократите и либерализма.

Инвеститорът Рийд Хофман от компанията за рисков капитал Greylock и предприемачът Марк Кюбан обещават подкрепа за кандидатурата на Харис за Белия дом, с надеждата тя да прокара повече права, свързани с абортите, и политики, насочени към развитието на технологичния сектор.

През последните години обаче някои други лидери от сектора се обявиха срещу бизнес политиките на президента Джо Байдън, в това число срещу сливания, придобивания и затягането на поверителността на данните.

Самите компании не могат директно да даряват за федерални кампании, включително президентски, съгласно американското законодателство.

Служители на Aphbet и нейните дъщерни дружества, сред които е и Google, и членовете на техните семейства са дарили досега 2,16 милиона долара за кампанията на Харис, близо 40 пъти повече, отколкото за кампанията на Тръмп, според данните на OpenSecrets.

Служителите на Amazon и Microsoft, както и членовете на семействата им, са дарили съответно 1 милион и 1,1 милион долара за кампанията на Харис.

За сравнение, кампанията на Тръмп е събрала 116 000 долара от служители на Amazon и 88 000 долара от работници на Microsoft.

Даренията на служителите на Amazon - вторият по големина работодател в САЩ, изпреварват тези от други служители на фирми за електронна търговия в страната и физическите лица в търговията на дребно.

Например, служителите на Walmart са дарили общо 275 000 долара както на Харис, така и на Тръмп, като и двамата кандидати за президент са получили почти една и съща сума като финансиране. Кампанията на Тръмп е спечелила 144 000 долара от служители на Walmart, с около 14 000 долара повече от тази за кампанията на Харис.

Даренията за кампании идват най-вече от корпоративни служители, които имат повече разполагаем доход от типичния складов работник или касиер, каза Сара Брайнър, директор по проучванията в OpenSecrets.

Според нея корпоративните служители на Amazon и други технологични компании често правят повече пари от тези в Walmart, което им дава повече свобода на действие да допринасят за политически кампании.

Работниците и техните семейства на Meta и Apple все още не са достигнали границата от 1 милион долара дарения за кампанията на Харис, но продължават тенденцията тези дарения да изпреварват тези за Тръмп.

Служителите на Meta са дарили 25 000 долара на Тръмп в сравнение с 835 000 долара за Харис, докато служителите на Apple са дарили общо 44 000 долара на Тръмп в сравнение с 861 000 долара на Харис.

Силициевата долина традиционно се възприема като по-ляво ориентирана. През август повече от 100 инвеститори на рисков капитал заявиха в писмо, че ще подкрепят Харис.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ