Екзитпол данните ще се обявяват след 8 часа вечерта в изборния ден

Екзитпол данните ще се обявяват след 8 часа вечерта в изборния ден

Резултатите от проучванията, извършвани в изборния ден, ще се обявяват не по-рано от 20.00 часа. Това е записано в приетите от ЦИК условия за извършване на така наречените "екзит пол" проучвания в деня на вота. Забранява се под каквато и да е форма публичното огласяване на каквито и да са резултати от проучвания, извършвани в изборния ден преди приключването му, и обявяване края на изборния ден от Централната избирателна комисия, предава БНР.  

До 24 септември включително или седем дни преди изборния ден, агенциите, които ще извършват проучвания на изхода в деня на вота, трябва да представят в ЦИК заявление по образец, удостоверение за актуално правно състояние, списък с имената и единния граждански номер на анкетьорите по избирателни райони, както и методиката за извършване на проучванията, припомнят от ЦИК.  

Анкетьорите не могат да правят социологически проучвания непосредствено пред избирателните секции. Те трябва да работят на разстояние най-малко три метра от изхода на помещението, в което се гласува. 

При отваряне на избирателните кутии и при установяване на резултатите от гласуването в изборното помещение може да присъства по един регистриран анкетьор от регистрирана социологическа агенция в ЦИК. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Израелският президент призова за глобална борба с антисемитизма
Австралийският премиер Антъни Албанезе беше освиркан на възпоменанието за жертвите на атаката в Бондай
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия