КЗП ще проверява за неравноправни клаузи при договорите на мобилните оператори

КЗП ще проверява за неравноправни клаузи при договорите на мобилните оператори

От Комисията за защита на потребителите започват проверки за това има ли неравноправни клаузи в общите части при договорите на мобилните оператори и кредитните фирми. Тези клаузи поставят потребителите в неравнопоставено положение. Това обясни в ефира на БНР председателят на КЗП Стоил Алипиев. 

"Когато търговците изготвят договори с общи условия или типизирани договори, това са договори, които са изготвени едностранно от търговеца и ги прилагат към неограничен кръг потребители. Тяхното съдържание реално не може да бъде променяно от потребителя", обясни Алипиев.

Той уточни, че неравноправните клаузи и нелоялните търговски практики са в основата на проблемите.

От КЗП започват и ежегодната си проверка на търговците, които продават зимни гуми. "Извършваме проверка дали информацията е правилно обозначена и дали потребителят има възможност да се запознае с това, което е важно за него, т.е. дали гумата прави добро сцепление със снега и с леда. По-важно е да се отбележи, че новият регламент разширява освен автомобилните гуми, да имаме правомощия да проверяваме и гумите, които са за автобуси и камиони", каза Стоил Алипиев.

По отношение на продажбата на дърва и пелети, председателят на Комисията за защита на потребителите обясни, че често потребителите сключват неизгодни сделки.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Древна египетска лодка беше определена като „един от най-важните реставрационни проекти на XXI век“
Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Как ще се плащат данъците след въвеждане на еврото
Времето: Променлива облачност и силен вятър
Генералният секретар на НАТО отхвърля идеята за отделяне на ЕС от САЩ в сферата на отбрана
Съветът за сигурност на ООН с извънредно заседание
Археолози: Древен „воден култ“ е изградил монументи, по-стари от Стоунхендж
Последната сделка на Nvidia има една единствена цел – запазване на доминацията в AI