Медийни пакети за 40 000 лв. получават регистрираните за вота формации без право на субсидии

Медийни пакети за 40 000 лв. получават регистрираните за вота формации без право на субсидии

Държавата предоставя средства за медийни пакети в размер на 40 хиляди лева с ДДС на партиите и коалициите, които са регистрирали кандидати в изборите за народни представители на втори април във всички изборни райони, и които нямат право на държавна субсидия по Закона за политическите партии, предава БНР. 

Инициативните комитети регистрирали кандидати за депутати ще разполагат с по 5 хиляди лева, за да заплащат медийни услуги в предизборната кампания. ЦИК прие правилата за разходване на средствата.

На коалиции, в които участват партии без право на държавна субсидия, се предоставят средства за медийни пакети пропорционално на дела на партиите, участващи в самата коалиция.

Средствата се включват към общия размер на финансирането на предизборната кампания на партиите, коалициите и инициативните комитети, който не може да надхвърля 3 милиона лева за партии и коалиции и 200 000 лева за инициативен комитет.

Централната избирателна комисия заплаща различните платени форми за отразяване на предизборната кампания до изчерпване на средствата в медийния пакет, а те се отчитат и пред Сметната палата.

С парите от медийни пакети може да се заплаща кампания в печатни медии, вестници, списания, периодични издания, в медиите, разпространявани чрез електронни съобщителни мрежи, онлайн и онлайн-новинарски услуги. Не са медийни услуги личните блогове, социалните мрежи като Фейсбук, Туитър и други.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ