Транспортният бизнес е най-засегнат от отказа да влезем в Шенген

Транспортният бизнес е най-засегнат от отказа да влезем в Шенген

Транспортният бизнес е най-засегнатият от решението България да не бъде част от Шенген. Това заяви в ефира на БНТ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

"Направихме анализ какво би струвало това на българския транспортен бизнес. На граничния пункт Русе - Гюргево изчакването на 7 декември е 40 часа. На Видин - Калафат се чака между 8.00 и 15.00 часа. Всеки един час престой на камион на граничен пункт струва на нашия превозвач 10 евро", обясни Арабаджиев. 

По думите му, дневно между 1200 и 1500 камиона излизат от тези граници, като загубите се изчисляват на над 100 млн. евро годишно.

"Крайно време е нашите политици да преценят кое е важно за бизнеса. Считаме, че Шенген и еврозоната са от ключово значение за България и нашите политици, вместо да търсят 2-3% на следващите избори, да седнат и да се разберат. За нас Шенген е дежа вю заради мобилния пакет. Случващото се в Брюксел почива на определени стратегии. Без лобизъм не става", каза Арабаджиев и добави, че трябва да се работи за националния интерес. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Футболната звезда Килиан Мбапе подаде жалба в прокуратурата за морален тормоз в ПСЖ
Върховният съд на САЩ разшири властта на Тръмп - и той възнамерява да се възползва от това
В Будапеща ще се състои ежегодният гей парад въпреки официалната забрана
Киев: Русия е струпала 110 000 войници близо до стратегически важен украински град
Времето: Жълт код за интензивни валежи в 23 области в страната
Джеф Безос се ожени за Лорън Санчес на пищна церемония във Венеция
Германски надзоорен орган иска Apple и Google да блокират DeepSeek
Червени флагове, за които да внимавате, когато сте на интервю за работа