Транспортният бизнес е най-засегнат от отказа да влезем в Шенген

Транспортният бизнес е най-засегнат от отказа да влезем в Шенген

Транспортният бизнес е най-засегнатият от решението България да не бъде част от Шенген. Това заяви в ефира на БНТ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

"Направихме анализ какво би струвало това на българския транспортен бизнес. На граничния пункт Русе - Гюргево изчакването на 7 декември е 40 часа. На Видин - Калафат се чака между 8.00 и 15.00 часа. Всеки един час престой на камион на граничен пункт струва на нашия превозвач 10 евро", обясни Арабаджиев. 

По думите му, дневно между 1200 и 1500 камиона излизат от тези граници, като загубите се изчисляват на над 100 млн. евро годишно.

"Крайно време е нашите политици да преценят кое е важно за бизнеса. Считаме, че Шенген и еврозоната са от ключово значение за България и нашите политици, вместо да търсят 2-3% на следващите избори, да седнат и да се разберат. За нас Шенген е дежа вю заради мобилния пакет. Случващото се в Брюксел почива на определени стратегии. Без лобизъм не става", каза Арабаджиев и добави, че трябва да се работи за националния интерес. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Постигнато е съгласие между правителството, синдикатите и бизнеса за Бюджет 2026
Путин: Или украинските войници ще се изтеглят от Донбас, или ще го превземем със сила
Борисов: Да следваме примера на Тръмп, не трябва да наливаме вода с руските активи в мелницата на войнолюбците
Борисов за вота: Днес ще направя тест дали работим заедно с "ДПС - Ново начало"
Граждани на над 30 държави вече няма да могат да пътуват до САЩ
Няма решение на Европейския съд по жалба срещу приемането на България в еврозоната
На днешната дата, 5 декември. Имен ден празнуват Елисавета, Сава, Савина, Съби
Централната банка на Сингапур проверява банки в разследване за пране на пари на стойност 1,8 млрд. долара