Дори и добрите идеи понякога умират. Но могат ли да получат нов живот?

Дори и добрите идеи понякога умират. Но могат ли да получат нов живот?

На 31 октомври 2025 година, навръх Хелоуин, в The Steps, гр. София ще се проведе “Денят на мъртвите идеи”. Това е рекламен фестивал без прецедент, който е уникален с фокуса си върху креативните, но неосъществени идеи. 

В сферата на бранд комуникацията ежедневно се раждат нестандартни хрумвания, които обаче биват убивани, преди да стигнат до телевизията, радиото, билбордовете или интернет. Причините за преждевременната им смърт са разнообразни, но резултатът е един и същ – и агенции, и рекламодатели са недоволни от кампаниите, които създават. Първите, защото не отговарят на творческите им стремежи, а вторите, защото продажбите не вървят достатъчно добре.

“Никой не печели от ситуацията, в която се намираме в момента. Рекламистите и маркетолозите не чуват клиентите, а те от своя страна не им гласуват доверие. Искаме да променим това”, казват организаторите на събитието Николай Димов и Виктор Минчев.

Мисията им е благородна, но в същото време повдига въпроса каква е ползата от възраждането на убити идеи. Организаторите имат готов отговор и за това.

Фестивалът ще се състои от три части. Всяка от тях е посветена на задачата да сближи творческия сектор и рекламодателите. “Защото отношенията между тях често напомнят на окопна война. Всеки се е заровил в своята позиция и взаимното приближаване изглежда немислимо”, казва Виктор Минчев. 

Първата част е специална изложба, в която ще бъдат експонирани неосъществените идеи. Възможност за участие ще получат 13 фрийлансъри и 13 представители на агенции или in-house екипи. В заявките си те могат да включат проекти за всякакви комуникационни канали, а идеи, които целят да направят България по-добро място за живот, са освободени от такса. 

“Денят на мъртвите идеи” се стреми да съживи тези нереализирани концепции и да помогне на създателите им да получат признание за силата на своята мисъл, както и да открият нови партньори и клиенти. 

“Надяваме се, че рекламодателите ще видят или готови идеи, които искат да използват в комуникацията за своята марка, или добри професионалисти, на които ще дадат шанс да създадат креативни и ефективни кампании за тях”, обяснява Николай. 

Втората част на фестивала се състои от четири лекции и един дискусионен панел с участието на представители на водещи рекламодатели в България и Европа. Общата тема на разговорите ще бъде как рекламисти и маркетолози да продават по-успешно идеите си на своите клиенти. 

“За нас лекционният сегмент е от съществено значение. Много рядко агенциите и фрийлансърите чуват гледната точка на клиентите. А именно нейното разбиране е ключът към осъществяването на повече идеи, които носят хем гордост на своите създатели, хем приходи на бизнеса”

В края на деня пък събитието ще бъде закрито с нетуъркинг парти, на което всички гости ще могат да завържат нови професионални контакти. 

“Основната ни цел е да създадем атмосфера на разбирателство между клиенти и изпълнители и да съживим българската реклама за по-добро бъдеще”, обясняват създателите на “Денят на мъртвите идеи”. 

Повече информация за “Денят на мъртвите идеи” има на www.deadideasfest.com 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ
Доц. Ангел Кунчев: Ще се имунизирам срещу грип, но не и срещу COVID
Тръмп: НАТО трябва да свалят руските самолети, които нарушават въздушното пространство
Германия се подготвя за 1000 ранени на ден при евентуална война на Русия с НАТО
Италианската и световна киноикона Клаудия Кардинале почина на 87 г.
Заради инвстиции в AI: Акциите на Alibaba скочиха до четиригодишен връх
Какви са очакванията на логистичния сектор преди влизането на България в еврозоната?
Регионален хъб и икономически растеж: Ползите от Терминал 3 на летище „Васил Левски“