Назначавате пиар фирма? 3 показателя имат значение

Назначавате пиар фирма? 3 показателя имат значение

Назначавате пиар фирма? 3 показателя имат значение

Вземането на решения от различен калибър е ежедневна задача на мениджмънта. Някои от решенията, като това дали да вземеш такси, кола на Uber или служебен автомобил, за да те откара до място на важно служебно събитие, носят не толкова материална, колкото символична стойност. Други, като например кого още да допуснеш в борда на директорите, или на кого да предадеш дял от бизнеса, са тежки решения. Някъде по средата стои един друг избор в спектъра - изборът на пиар фирма, която да популяризира бизнеса. 

Също както правните кантори и агенциите за дигитален маркетинг, пиар компаниите са различно специализирани от работата си досега. Фокусирани са върху определени индустрии и имат различен нюх. Някои вече са работили за стартъпи или иновативни предприятия. 

Ето три важни показатели, които да имате предвид, ако търсите да наемете пиар агенция. 

Показател 1: Доказателства за позициониране. Да познаем: сайтовете на всички пиар фирми, които сте прегледали в интернет, посочват че агенциите са "ориентирани към резултатите" и "ефективни". Какво означава това? Най-същественият въпрос е след превоза дали е достигната желаната дестинация. Ако искате брандът ви да бъде показан в определени престижни медии, попитайте потенциалния кандидат за ваша пиар агенция дали може да ви покаже примери, в които е направил вече това за друг клиент. Някои казват, че в пиар бизнеса не е най-важно какво знаеш, а кого познаваш. Други отричат това, но все пак - поискайте информацията за кампании в желаните медии от миналото. И знайте: дори да има такова позициониране, с това не се изчерпват нещата. То не е напълна гаранция, защото компанията ви може да не успее да се покаже подобаващо в желаната медия. Какво значи подобаващо? Вие търсите пиар услуга, създаване на пиар история за вас. Бягайте надалеч, ако фирмата ви покаже "позициониране" в определена от вас желана медия под формата на директна платена реклама. 

Показател 2: Skin in the Game. Фразата "skin in the game" произлиза от творбата на Шекспир "Венецианският търговец", в чиито сюжет е обещано парче месо от тялото като допълнителна гаранция за седлката от Шейлок, който работи с Антонио. Малко крайно звучи, наистина, но е честен въпрос да бъде запитана пиар фирмата "Каква е вашата гаранция за желаните от мен резултати в играта?". Някои казват, че почти всички пиар компании работят като правни фирми - независимо как ще свърши съедбният процес, адвокатите винаги получават възнаграждението си. Това е разместена структура, в която вие - клиентът, носите финансовия товар на връзката. В най-добрия случай пиар фирмата трябва да ви направи много доволни и вие да пожелаете да продължите да плащате за услугите й. В най-лошия, пиар фирмата не се представя според очакванията ви и се сдобива с един разочарован клиент. Въпреки че репутацията й е увредена, няма измерители и видими доказателства за лошото представяне в услугата, която е извършила. Успешните комуникационни компании гарантират предварително накакъв обсег на достигане на информацията и работят за клиента, докато не достигнат този обсег. Залогът в случая е, че се нагърбват с финансовия товар екипът да работи още за един клиент, който вече не плаща - платил е. Това е смело решение. Заради него много внимателно се подбират потенциалните клиенти. 

Показател 3: Джайв. Джайвът е спортен танц, който се появява в Щатите през 40-те години на 20 век и е подобен на други танци - джитърбъг и суинг. Главният въпрос тук е "Можем ли да танцуваме добре бързо заедно?". Често експертите чуват от предприемачи и мениджъри "Не ми беше всъщност много приятно да работя с пиар фирми или да се адаптирам към тях". Защо не потърсите пиар компания за служителите си, която отговаря на вашите корпоративни ценности и визия? Тя трябва да бъде важен играч с принос към екипа ви. Запитайте се "Искам ли служителите на тази пиар компания да бяха в нашия офис и да работеха редом с нас всеки ден?". Ако не можете да отговорите с увереност, няма да успеете да танцувате леко и спортно на сцената на бизнеса.  

По съвети на американското списание Inc. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ