Япония превръща вендинг машините в съюзник срещу земетресения

Япония превръща вендинг машините в съюзник срещу земетресения

Япония превръща вендинг машините в съюзник срещу земетресения

Япония е разположена на върха на две тектонични плочи с голяма активност, което за жалост, се изразява в природни катастрофи, които често засягат страната. Всъщност, страната преживява около 5000 земетресения годишно, въпреки че повечето нямат особен ефект поради малкия си магнитуд. През 2011 г. обаче Япония претърпя второто най-сериозно сеизмично движение, откакто се водят записи.

През следващите 20 години има 50-60% шанс "мега-земетресение" да удари падината Нанкай в южния архипелаг, според The Guardian. Затова правителството на Япония реши да вземе мерки, за да бъде подготвено за явление от такъв мащаб.

Сред мерките са включени и вендинг машините, които в случай на земетресение или друго бедствие, ще разпределят продуктите безплатно, предава elEconomista.es. 

В нормален режим машината ще предлага, както обикновено, напитки и храна. Оказва се, че тя съдържа касичка, в която има зареден санитарен материал като преносими тоалетни или маски. При активиране на аварийния протокол, тези материали ще се използват в помощ на населението.

Вендинг машината ще се активира и ако има предупреждение за земетресение, което надвишава ниво пет от скалата на Шиндо, която се използва в Япония, или поради нива на силен дъжд, уточняват японските медии.

В момента проектът е във фаза на тестване в град Ако, разположен на брега, според The Mainichi. Отговорниците за този проект са община Ако и фармацевтичната компания Earth Corp, която е базирана в същия град. По този начин общината иска да помогне на своите граждани. "Искаме да инсталираме машините в цялата страна", казват от компанията.

Това не е първият вендинг автомат, който се предлага за обществена услуга. По-рано тази година тези машини бяха разпространени с радиостанции, които при спешни случаи гражданите могат да вземат безплатно, за да получават официална информация.

Вендинг машините са добре разпространи в японските градове. Всъщност те са приблизително пет милиона. В тях дори се прилагат иновации като безконтактно плащане.

Новост през последните месеци са някои апарати за кафе, работещи с изкуствен интелект, които препоръчват на потребителите коя напитка е най-подходяща за тях според техния вкус и могат да програмират тя да бъде готова след един час. Друг пример е машина от магазин за козметика, която ви снима и ви препоръчва продукт сред повече от 350 000 сенки за очи.                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ