Авиокомпаниите от ЕС променят маршрути на полетите си, за да намалят въглеродните емисии

Европейските авиокомпании ще променят маршрутите на полетите на самолетите, за да намалят въглеродните емисии в съответствие с инициативата на Европейската комисия (ЕК) за Единно европейско небе. Това съобщава Financial Times (FT).
Според изданието, въздушните превозвачи „рядко използват най-ефективните маршрути между две летища“. Това се дължи на задръстванията във въздушното пространство и правилата, определени от националните ръководители на полети. Авиокомпаниите ще имат възможност да начертаят най-оптималните маршрути, включващи самолети, летящи на големи височини с по-плавен подход, което ще доведе до значителни икономии на гориво.
Изпълнението на тази инициатива, според прогнозите на ЕК, ще намали емисиите в Европа с до 10%, което се равнява на 11,6 мегатона въглерод годишно. Това е един от решаващите фактори за изпълнението на плановете за постигане на нетни нулеви емисии до 2050 г. Според европейския комисар по транспорта Адина Валеан страните от ЕС „трябва да обединят усилията си за повишаване на ефективността на полетите“. В момента делът на авиацията представлява повече от 2% от световните емисии. Инициативата за Единно европейско небе беше обсъдена за първи път през 2004 г. През 2020 г. беше публикувана актуализираната програма за Единно европейско небе, припомня FT.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Администрацията в САЩ предвижда да закрие 10 посолства и 17 консулства по целия свят
Свят |Европейските борси се оцветиха в червено след предупреждение ASML, че митата на САЩ влошават перспективите*
Финанси |Heineken надмина прогнозите за продажби за първото тримесечие
Свят |Англия пуска 1600 км затворени за ремонт основни пътища, за да избегне задръствания за празниците
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.