Германия се изправя пред рекордно дълга стачка на машинистите в железниците
Германия ще се изправи пред най-дългата стачка на машинистите в сряда, 24 януари, съобщава Ройтерс, като се позовава на изявление на синдиката GDL. Организацията, която представлява интересите на машинистите, отхвърли поредното предложение за заплати от държавния железопътен оператор Deutsche Bahn. Шестдневната стачка ще започне в 2 ч. сутринта и ще продължи до понеделник, 29 януари. Преди това рекордният период на стачка в Deutsche Bahn от пет дни, беше регистриран през 2015 г.
Представител на Института за германска икономика (IW) Михаел Гремлинг смята, че щетите от предстоящото спиране на движението по железниците в страната могат да възлязат до един милиард евро, тъй като някои транспортни маршрути едновременно са прекъснати поради кризата в Червено море. Той припомни, че германската икономика вече е в рецесия и ситуацията може да се влоши, предположи експертът.
Главният икономист на Commerzbank Йорг Крамер прогнозира, че стачката може да струва на транспортния сектор 30 милиона евро (32,66 милиона долара) на ден. Щетите обаче ще бъдат значително по-големи, ако някои предприятия трябва да спрат производство заради проблеми с доставките на суровини и материали, обяснява той. Освен това стачката би влошила допълително и без това опетнения вече имидж на Германия като място за правене на бизнес, каза Кремер.
Deutsche Bahn представи ново предложение на GDL, което беше отхвърлено. Ръководителят на съюза Клаус Веселски каза, че железопътният оператор продължава предишния си курс на конфронтация с новото предложение, без „никакво намерение за постигане на споразумение“. Профсъюзът GDL иска намаляване на работната седмица за служителите от 38 на 35 часа при сегашните заплати. Последното предложение на Deutsche Bahn включваше увеличение на заплатите с 13 процента, както и възможност за 37-часова работна седмица, при запазване на сегашните нива на заплащане.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.