Глобалните услуги постепенно се възстановяват след мащабния ИТ срив

Глобалните услуги постепенно се възстановяват след мащабния ИТ срив

Бизнесът и услугите по света бавно се възстановяват, след като вчера мащабен ИТ срив засегна компютърните системи, предаде Би Би Си.

Бизнеси, банки, болници и авиокомпании бяха сред най-засегнатите, след като фирмата за киберсигурност Crowdstrike издаде дефектна софтуерна актуализация, която засегна Microsoft Windows.

Главният изпълнителен директор на Crowdstrike се извини за прекъсването и каза, че е въвена корекция, но призна, че може да мине „известно време“, преди всички системи да започнат да работят отново.

Въпреки че някои услуги на авиокомпаниите започват да се връщат към нормалното си състояние, след като хиляди полети бяха отменени, операторите очакват закъснения и отменени полети и през уикенда.

Много фирми сега са изправени пред неизпълнени и пропуснати задачи, чието разрешаване може да отнеме дни.

Здравните служби във Великобритания, Израел и Германия също имаха проблеми, като някои операции бяха отменени.

Глобалният хаос предизвика безпокойство относно уязвимостта на взаимосвързаните технологии в света и степента, до която един софтуерен бъг може да има такова широко разпространено въздействие.

Първите наченки на проблема се появиха още в четвъртък вечерта, засягайки потребители на Windows, работещи със софтуер за киберсигурност CrowdStrike Falcon, въпреки че пълният обхват на ситуацията стана ясен едва в петък сутринта.

Но до петък вечерта проблемите намаляха в много части на земното кълбо, като много летища заявиха, че въпреки че все още има проблеми с чекирането и системите за плащане, повечето полети вече се изпълняват. Международното летище в Хонконг възобнови нормалната работа, според китайските държавни медии.

Междувременно JP Morgan Chas - най-голямата банка в САЩ, заяви, че работи за възстановяване на обслужването на банкоматите.

Уебсайтът Downdetector, който следи за технически проблеми в редица популярни сайтове, показа намаляващи смущения до края на деня.

Главният изпълнителен директор на Crowdstrike Джордж Кърц написа в социалната мрежа X, че е открит дефект „в една актуализация на съдържанието за Windows хостове“.

„Дълбоко съжаляваме за въздействието, което оказахме на клиентите, на пътниците, на всеки засегнат от това, включително нашата компания“, каза той пред Ен Би Си.

„Много от клиентите рестартират системата и тя работи. Може да мине известно време за някои системи, които просто няма да се възстановят автоматично, но нашата мисия е... да гарантираме, че всеки клиент е напълно възстановен“, добави Кърц.

Microsoft също съобщи, че може да са необходими няколко рестартирания на системите, като някои потребители съобщават, че може да са нужни до 15, преди проблемът да бъде отстранен.

Освен това техническите експерти казват, че софтуерната корекция на Crowdstrike ще трябва да се приложи отделно за всяко засегнато устройство.

Вероятно сега ще бъдат повдигнати въпроси относно влиянието на Crowdstrike като един от най-големите оператори на пазара за киберсигурност и рентабилността на подхода, при който толкова важна част от световната ИТ система е зависима от малък брой компании.

Акциите на Crowdstrike поевтиняха с около 12% в петък, за сметка на конкурентите SentinelOne и Palo Alto Networks.

Проблемите бяха забелязани за първи път в Австралия и вероятно се усетиха най-сериозно в индустрията на въздушния транспорт.

На летищата имаше закъснения с дълги опашки, тъй като полети бяха отменени или забавени, самолети приземени и пътници блокирани.

Също така бяха засегнати платежни системи, банкови и здравни услуги по целия свят.

Смята се, че прекъсването може да има и по-дългосрочен ефект, тъй като някои компании изпитват затруднения да плащат заплати на персонала, особено когато плащанията се извършват на седмична база.

Някои железопътни компании предупредиха за закъснения, а телевизионните оператори Sky News и ABC Australia претърпяха прекъсвания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ