Кипър ще ребрандира над 100 местни вина
Правителството на Кипър ще насърчава износа на кипърско вино с кампания за популяризирането му на международните пазари. Над 100 местни вина ще бъдат ребрандирани, като новата марка ще удостоверява пред потребителите тяхното качество и автентичност.
Износът на кипърско вино се е увеличил с над 40% през миналата година и достига почти 2 млн. евро, но все още остава нисък - само 5% от производството. Местното вино покрива около 40% от потреблението на вътрешния пазар, предава БНР.
"За да се разшири експортният потенциал на сектора, през втората половина на тази година ще бъде обявена много важна интервенция за популяризирането на кипърското вино в трети страни, с която ще бъдат подчертани предимствата на Кипър като земя на лозарството и винопроизводството", съобщи земеделският министър Петрос Ксенофонтос.
Според него, модерните вина на Кипър са с отлично качество и могат да представят успешно в международен план типичните местни, автентични сортове грозде.
"Засиленото представяне на кипърските продукти e сред мерките за финансова подкрепа на отрасъла, за която са предвидени над 22 млн. евро европейски средства в новия програмен период на Общата селскостопанска политика до 2027 г.", посочи министърът.
До началото на следващата година над 100 кипърски вина ще бъдат означени с нова собствена марка, казаха от Кипърския винен консорциум (Сyprus Wine Consortium), в който участват 15 изби. Като знак за качество тя ще подчертае автентичния кипърски произход на вината и ще бъде важен мост към потребителите в и извън Кипър, обясниха от обединението.
В ход е и регистрацията на специална единна търговска марка на кипърското вино от Министерството на търговията, която също ще се прилага за насърчаване на кипърското вино на международните пазари.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.