Кипър въвежда търговска марка на селскостопанските си продукти

Кипър въвежда търговска марка на селскостопанските си продукти

Кипър въвежда търговска марка на селскостопанските си продукти

Кипър въвежда търговска марка на селскостопанските си продукти, с която цели да даде тласък на производството им и популяризирането им в кулинарния туризъм. Новото брандиране допълва усилията на правителството и агробизнеса за запазването на традиционни кипърски храни чрез европейската им регистрация, предава БНР. 

Правителството е подготвило законопроект за създаването на система за присъждане на кипърска търговска марка, съобщи земеделският министър Петрос Ксенофонтос.

Новият знак ще отразява ефективно произхода на кипърските селскостопански продукти и използваните за производството им местни суровини, като по този начин ще им даде диференцирано присъствие на пазара.

Търговската марка ще подкрепи допълнително кипърската провинция, ще подчертае високото качество и традициите на местната хранително-вкусова промишленост, ще обогати и популяризира туристическия продукт на Кипър.

Усилията на правителството и производителите са насочени и към постигането на повече европейски регистрации на уникални местни храни и напитки, каза още агроминистърът.

Сега Кипър има 3 продукта със "защитено наименование за произход" в Евросъюза, като най-важно постижение се смята регистрацията на традиционното сирене халуми. Сред 8-те продукта със "защитено географско указание" са наденица от Пафос и сладко от рози от Агрос. Досиетата на 4 продукта, сред които картофът от червените почви, се проучват в момента от Европейската комисия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ