Марк Зукърбърг вече е вторият най-богат човек на планетата

Марк Зукърбърг вече е вторият най-богат човек на планетата

Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг задмина Джеф Безос в индекса на милиардерите на Bloomberg и вече е втория най-богат човек в света, предаде CNBC.

Нетното състояние на Зукърбърг достигна 206,2 млрд. долара в четвъртък, надминавайки това на бившия изпълнителен директор и президент на Amazon от 205,1 млрд. долара. Съоснователят на Facebook сега изостава от шефа на Tesla Илон Мъск с приблизително 50 милиарда долара, показва индексът.

С неговия дял от 13% в Meta нетното състояние на Зукърбърг се е увеличило със 78 милиарда долара от началото на годината, което е повече от който и да е представител на 500-те най-богати хора, следени от индекса на Bloomberg. Акциите на Meta достигнаха рекордно високо ниво от $582,77 в четвъртък, което представлява приблизително 68% скок от началото на януари, когато акциите се търгуваха за $346,29.

Изкачването на Зукърбърг до второто място в индекса в подчертава как личното му богатство е нараснало заедно с ентусиазма на инвеститорите относно нарастващите печалби на гиганта за социалните мрежи тази година.

Уолстрийт е доволен от резултатите на Meta през 2024 г., тъй като компанията постоянно отчита тримесечни печалби, които надминават прогнозите на анализаторите. През юли Meta каза, че приходите ѝ през второто тримесечие са нараснали с 22% до 39,07 милиарда долара, отбелязвайки четвъртото поредно тримесечие на ръст от над 20%.

Meta посочи огромните си инвестиции в изкуствен интелект като причина за подобряването на ефективността на своята платформа за онлайн реклама и съответно за ръста на продажбите

Системата за онлайн реклама на компанията претърпя голям крах през 2021 г., когато Apple представи актуализация на поверителността на iOS, която отслаби способността на Meta да проследява действията на потребителите в мрежата. През февруари 2022 г. Meta каза, че промените в поверителността ще нанесат удар от 10 млрд. долара върху нейните приходи.

В края на 2022 г. Зукърбърг въведе основен план за съкращаване на разходите, който продължи през следващата година и в крайна сметка доведе до загуба на работата на 21 000 работни места на Meta, или приблизително една четвърт от работната сила на компанията.

Инвеститорите реагираха положително на съкращаването на разходите на Meta, докато онлайн рекламният бизнес на компанията започна да се възстановява и беше подкрепен от мащабните кампании за дигитални реклами от свързаните с Китай търговци на дребно Temu и Shien.

Докато Meta продължи да харчи милиарди долари за технологиите за виртуална и разширена реалност, необходими за поддържане на футуристичната концепция на метавселената, инвеститорите станаха по-толерантни към инвестициите, стига основният рекламен бизнес на компанията да е стабилен.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ