Париж затваря историческия си център за коли, предупреждават шофьорите за глоби
Парижките власти започнаха да ограничават трафика в голяма зона от центъра на града. Полицията предупреждава шофьорите, че вече им е забранено да шофират през централните четири района на френската столица и рискуват да бъдат глобени, съобщава в. Guardian.
Така наречената „зона с ограничен трафик“ (ZTL), с около 100 000 жители и 11 000 фирми, попадат в зоната, за която кметицата социалист Ан Идалго настоява за ограничаване на трафика и насърчаване на колоезденето и използването на обществен транспорт. Зоната обхваща първи, втори, трети и четвърти район - площ от 5,5 кв. км, която включва голяма част от историческия център на Париж и редица от неговите най-известни паметници, включително Лувъра, градините Тюйлери и голяма част от квартала Льо Маре /Блатото/, на десния бряг на Сена. На западната граница на квартала се намира световноизвестният Център „Жорж Помпиду". Тук се намира и музеят на Пикасо, открит през 1985 година, който съдържа много творби и снимки на великия художник. Квартал Льо Маре е известен и като еврейския квартал на Париж.
Кметът на централните райони на града Ариел Вейл каза, че това е „важна стъпка, която ще бъде приложена постепенно, започвайки с образователна фаза „Целта е както да намали, така и да промени трафика за доброто на обществените услуги, безопасността, жителите, занаятчиите и търговците на дребно“, добави той. Достъпът с автомобили, мотоциклети, микробуси и камиони ще бъде разрешен само за служби за спешна помощ, автобуси, таксита, хора с намалена подвижност, шофьори, които живеят или работят там, и „трафик по дестинация“ – тези, които влизат по конкретна причина, като например за преглед при лекар , посещение на приятели или магазин, кино и ресторант.
Данните на кметството показват, че между 350 000 и 500 000 превозни средства навлизат в в тези райони всеки ден, като до 50% се определя като насрещен трафик – шофьори, които просто преминават през зоната, но чиято крайна дестинация е извън нея. Длъжностни лица казват, че очакват това да доведе до значителен спад в обема на трафика с до 30% по най-натоварените пътища като Boulevard de Sébastopol и Avenue de l'Opéra, придружен от по-малко шум и подобряване на качеството на въздуха .
По време на първоначалната образователна фаза, която трябва да продължи три месеца, но може да бъде удължена до шест, водачите просто ще бъдат предупреждавани за новите правила, които са в сила от понеделник. След това нарушителите рискуват серия от все още неопределени наказания.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.