Тръмп иска да бъде започнато наказателно преследване срещу Google заради „пристрастие“ към Харис

Тръмп иска да бъде започнато наказателно преследване срещу Google заради „пристрастие“ към Харис

Кандидатът на Републиканската партия за президент на САЩ Доналд Тръмп призова да бъде образувано наказателно преследване срещу Google заради „пристрастие“ към компанията към неговия опонент на изборите, вицепрезидента Камала Харис, в резултатите от онлайн търсене, предаде Си Ен Би Си.

В публикация в социалните мрежи Тръмп написа, че ако Министерството на правосъдието не преследва Google „за тази крещяща намеса в изборите“, той ще поиска наказателно преследване, „когато спечели изборите и стане президент на Съединените щати!“.

Недоволството на републиканеца изглежда е предизвикано от ново проучване на американския Медиен изследователски център (MRC), който твърди, че резултатите от търсачката на Google са склонни да показват новинарски материали, които са положителни за кандидата на Демократическата партия за президент Камала Харис преди уебсайта на собствената кампания на Тръмп, когато потребителят търси: „Президентска надпревара Доналд Тръмп 2024 г.“

 „Беше установено, че Google незаконно е използвал система само за разкриване и показване на лоши истории за Доналд Дж. Тръмп, някои измислени за тази цел, като в същото време само показва добри истории за другарката Камала Харис“, написа Тръмп в публикацията в Truth Social.

Основателят на MRC Брент Бозел каза пред „Фокс нюз дигитал“ в сряда, че „Google се опитва да подреди тестето в полза на Камала Харис“.

Говорител на Google, когато се свърза с Си Ен БиСи относно поста на Тръмп, посочи по-ранното изявление на компанията относно доклада.

„И двата уебсайта на кампанията постоянно се показват в горната част на Търсене за подходящи и често срещани заявки за търсене. Този ​​доклад разглежда една рядка дума за търсене в един ден преди няколко седмици и дори за това търсене уебсайтовете на двамата кандидати се класираха в най-добрите резултати в Google“, коментира той.

В петък говорителят също каза, че докладът на MRC разглежда „много необичайно запитване“ и каза, че заключенията в доклада са грешни.

„Запитванията за президентските избори или кандидатите обикновено показват връзки към постоянно променящи се новинарски материали, отразяващи какво има в мрежата – така че те се променят през цялото време“, обясни говорителят. „Ние абсолютно не манипулираме резултатите от търсенето, за да облагодетелстваме някой кандидат. Всъщност изданията съобщават, че уебсайтът на кампанията на Тръмп се показва по-високо в резултатите на Google за тези заявки в сравнение с резултатите на други търсачки““, добави той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ