Азиатските ученици чувствително изпреварват по образованост връстниците си в САЩ и Европа

Азиатските ученици чувствително изпреварват по образованост връстниците си в САЩ и Европа

Западните ученици са изостанали средно с до три години в образователното си развитие в сравнение с тези в Шанхай, Китай, а успехът в азиатското образование не е просто продукт на амбициозни родители. Това показва австралийски доклад, цитиран от „Франс прес“.

Проучването на независимия мозъчен тръст The Grattan Institute показва, че Източна Азия е център на високи постижения в училищата, обхванати от четири от най-добрите образователни системи в света - в Хонконг, Южна Корея, Шанхай и Сингапур.

"В Шанхай, средностатистическият 15-годишен ученик по математика се представя на ниво две до три години по-високо от своя връстник в Австралия, САЩ и Европа," казва директорът The Grattan Institute на Бен Дженсън.

"Това има дълбоки последствия. Икономическата власт се измества от Запад на Изток, високата производителност в областта на образованието също", казва той.

Учениците в Южна Корея са години напред от тези в САЩ и Европейския съюз, се посочва в доклада, като се цитират данни от Програмата на Организация за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за международно оценяване на учениците. PISA, разработена от базираната в Париж организация, се превърна в стандартен инструмент за съпоставяне на международните стандарти в областта на образованието.

Изследването показва, че докато много страни от ОИСР са увеличили значително финансирането за училищата в последните години, те постигат разочароващи резултати и успехът не винаги е пряк резултат от инвестирането на повече средства. Австралийските училища са облагодетелствани от значително увеличение на бюджетите през последните години, но постиженията на учениците спадат, докато Южна Корея харчи по-малко пари, отколкото средното за ОИСР и подобрява резултатите си.

Хонг Конг и Сингапур са направили значителни подобрения по отношение на образователните си системи през последното десетилетие. В доклада се извежда и важният извод, че най-добрата образователна система е фокусирана върху безмилостната, практическа насоченост за обучение и образованието на учителите, наставничество и професионално развитие, а не толкова върху разходите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ