Готов ли е Западът за китайския турист?

66 млн. китайци ще пътуват отвъд океана тази година. Това е с 15% повече в сравнение с миналата година, но това число ще нарасне до над 100 млн. до 2020 г. според Световната туристическа организация.

Преди десетилетие малцина граждани на Китай странстваха отвъд границите на родината освен за шопинг екскурзии до Хонконг. Днес половин милион китайци имат повече опции и отделят по-голямо внимание на качеството на туристическото пътуване и услуги. Това означава по-големи доходи за хотели, авиолинии, магазини с продажби на дребно и ресторанти в САЩ и Европа. Същевременно тази тенденция може да се окаже сериозен проблем за западните компании, които не са готови да посрещнат прииждането на китайския турист.

Това коментира в китайското англоезично предаване Thoughtful China водещият Тревър Лай.

Глобалните хотелски вериги, авиокомпаниите и луксозните магазини могат да очакват десетки милиони нови клиенти от Китай, но малко европейски и US компании са подготвени за този наплив, отбелязват и авторите в AdvertisingAge. Твърде малко се европейците и американците в туристическия бранш, които знаят какво иска и очаква китаецът срещу юана си.

Нарастващият брой богати китайски посетители, които обичат охолството и красивите, популярни гледки, тотално ще промени облика на туризма в идните години, смятат наблюдатели. Това се отнася с особена сила за горещите дестинации като Париж, Лондон, Ню Йорк, Лас Вегас.

Към 2013 г. Китай ще надмине Япония като най-големият туристически пазар в света. Познатият японец с фотоапарат в ръка ще бъде заменен от китаеца в големите туристически градове на Запада. А едва преди няколко години китайците пътуваха с организирани местни екскурзии само на покупки в Хонконг или за да поиграят на хазартните игри в „китайския Лас Вегас” – Макао.

„Всеки ще спечели от това, че китайският пазар се развива толкова бързо”, казва в предаването Thoughtful China Брус Райд, главен мениджър на хотел „Индиго” Шанхай, част от групата на веригата InterContinatal. Според него туристическата индустрия още не е готова за тези туристи и едно от най-големите препятствия пред нея е езикът. Служителите в хотелите трудно комуникират с китайските си клиенти и още по-трудно възприемат културните разлики. Храната също е проблем. В отговор на търсенето от тази година Hilton и Starwood започнаха да складират полуготовите спагети, китайският чай и чайниците, в които той се сервира, предпочитани от азиатските гости вместо националната кухня и напитки на Запада. Идеята е гостът на хотела да се почувства като у дома си. Също както хотелите в Ханой, Виетнам например са подготвили за американските си гости хамбургери. Ако поискат.

Други проблеми, с които китайските туристи в Европа и САЩ се сблъскват е разплащането с кредитните им карти. В тази връзка английските магазини „Хародс” купиха 75 UnionPay машини, с които китайците могат да използват собствените си, местни карти, за да плащат.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ