Клиентите, които ще доминират в близкото бъдеще

Клиентите, които ще доминират в близкото бъдеще

Продължителността на живота ще става все по-дълга. Последиците от това за производителите и магазините ще бъдат огромни. Това сочи проучване на международната консултантска компания A.T. Kearney, която навлезе на българския пазар през 2003 г.

Светът е изправен пред демографски трус (т.нар. „agequake”) , твърдят от компанията. Намаляването на раждаемостта в комбинация с увеличаването на продължителността на живота в някои държави означава, че в тях най-бързо развиващата се група от клиенти ще бъде тази на хората над 60-годишна възраст.

Проучването на A.T. Kearney обхваща 3000 души, интервюирани в 23 страни, включително Китай, Великобритания, Русия, САЩ, Мексико и Индия.

Изискванията към правителствата ще се увеличат заради покачването на разходите за здравеопазване и размера на пенсиите в страните, предвиждат специалистите. Същевременно ще намаляват младите хора, които ще работят и ще плащат данъци. Възможно е да се случва така, че в семейството да живеят три, понякога четири поколения, разчитайки на един доход и под един покрив.

Ако сценарият се развие по този начин, производителите и търговците на дребно ще трябва да приспособят към този пазар продуктите си и каналите за продажби, защото възрастните хора не само ще бъдат една значителна част от техните клиенти, но и от техните човешки ресурси. Възрастта за пенсиониране ще се покачва.

През 1998 г. броят на хората над 60 години в страните, които членуват в Г-7 застига с бързи темпове този на гражданите, по-млади от 15 г. До 2047 г. в света ще има повече хора, прехвърлили 60 г. от деца под 15.

През 1950 г. 200 млн. души в света са в групата над 60 г. През 2000 г. те са над 600 млн. Към 2050 г. броят им ще достигне 2 млрд, предвиждат експертите.

До 2050 г. 36% от германците, 30% от французите и 22 на сто от американците ще са на възраст над 60 г. Толкова възрастни ще бъдат и една трета от китайците.

Защо населението на големите икономики застарява?

Причините са няколко. 1.) Раждаемостта намалява. 2.) Хората живеят по-дълго. 3.) Хората остават здрави по-дълго. 4.) Хората са по-богати.

Какво желаят възрастните клиенти? Според авторите на изследването най-важния извод от него е, че тези клиенти смятат, че не са адекватно обслужвани от пазарите, търговците на дребно и производителите. Повечето от потребителите в тази демографска група се фокусират върху трудностите, пред които са изправени в своята среда. „Не съм толкова висок, колкото бях и чувствам, че ми е трудно да достигна продукт на рафта“, казва Денис, на 82 г., който живее във Франция.

Освен това повечето възрастни хора срещат затруднения да отварят опаковки и да прочетат надписите с отстъпките и цените. Те също така се оплакват, че в магазините няма достатъчно служители или че служителите не са достатъчно добре подготвени, за да им помогнат в пазаруването. Като цяло, те очакват разбиране от производителите и търговците на дребно, като същевременно не им харесва проявата на снизходително отношение от страна на обслужващ персонал.

Още изводи на изследването можете да прочетете тук.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ