Намериха една от черните кутии на падналия самолет
Една от черните кутии на самолета, с който загина полският президент Лех Качински, е намерена на мястото на трагедията. Това съобщава Интерфакс, като се позовава на източник от администрацията на Смоленска област, където се разигра трагедията тази сутрин
По предварителни данни става въпрос за черната кутия, монтирана в опашката на самолета. Устройството не е повредено и това дава сериозни надежди да се хвърли повече светлина върху причините за ужасяващата драма. Втората кутия по правило се монтира в пилотската кабина и при катастрофи много често се поврежда. Междувременно, непрекъннато излизат нови данни за катастрофата
При един от опитите си за кацане разбилият се самолет е слязъл недопустимо ниско и не е могъл да набере височина, за да излети отново, съобщи полската телевизия “ТВН 24“, цитирана от ИТАР-ТАСС.
Ту-154 се е спуснал на 2,5 метра от земята, когато пилотите решили да го издигнат в поредна маневра за кацане, твърди телевизията. Поведението на екипажа засега е абсолютно необяснимо.
Пилотите с голям стаж почти никога не си позволяват да вземат решение за кацане от четвъртия опит. Обикновено, щом не успеят от втория, избират да се насочат към резервно летище, коментира във Варшава Дариуш Собчински, един от ветераните в полската гражданска авиация.
Той съобщи, че лично е познавал пилотите на Ту-154, разбил се в Русия, и по негова оценка, те са били професионалисти от висока класа. Според Собчински, щом са решили да направят четвърти опит за кацане, самолетът е бил технически изправен. Така Собчински се усъмни на практика във версията за техническа неизправност, по която работи следствието.
Самолетът е бил технически годен, потвърди и генералният директор на руския завод „Авиакор” в Самара, Алексей Гусев. Там, през месец май миналата година е бил извършен основен ремонт на президентската машина, след който е определен ресурс за експлоатация от 25 години и 6 месеца.
Мистерията с екипажа
По всяка вероятност груба грешка на екипажа и най-вече на командира на полета ще се окаже основната версия в започналото разследване.
Руските власти вече образуваха дело за нарушаване на правилата за безопасност на въздушното движение поради непредпазливост, довело до смъртта на две и повече лица, съобщиха от Следственият комитет към прокуратурата на Руската федерация. Зам.-командващият на противовъздушната отбрана на Русия, ген. Сергей Разиграев също обяви публично, че поддържа версията за пилотска грешка при спускане в гъста мъгла.
Според него не би могло да се твърди, че трагедията е предизвикана от качеството на летищета. По думите му пистата "Северный" , на която е трябвало да кацне полският самолет е с първокачествена. „ Захождането 4 пъти и отказ от кацане показва само, че екипажът е изпитвал трудности с изпълнението на тази маневра.”, коментира генералът.
Припомняме, че според първоначалните данни самолетът се е блъснал във върховете на дърветата на Смоленската гора, ударил се е в земята, разпаднал се е на парчета и се е подпалил, на около 1,5 км. от пистата.
Контролните служби на летището в Смоленск са препоръчали на самолета на полския президент Лех Качински да не каца, съобщава вестник "Газета виборча", като се позовава на полски военни източници. Те са били много настоятелни, тъй като
15 минути преди предвиденото кацане на самолета на Качински, контролните служби са забранили на самолет Ил-76 да се приземи на летището поради гъстата мъгла. Руският военен самолет изпълнил нареждането и се отправил към друго летище.
Пилотът на самолета на Качински също е получил препоръка да смени курса към летището в Минск, но за разлика от другия самолет, при него, поради специалния му статут, контролните служби не са имали право да издадат забрана за кацане.
Командирът на полета не се е съобразил с препоръката им става ясно и от изявление на
директорът на отдела по авиация в министерството на транспорта и комуникации на Беларус Вадим Мелник, цитиран от Интерфакс.
Полският самолет не е искал съдействие и разрешение за кацане на територията на Беларус, съобщи Мелник. Очевидно, тамошните служби са били наясно, че се задава сериозен проблем, защото са привели в пълна готовност и националното летище в Минск и летището в Липецк за приемане на президентския самолет. „При нас всичко беше в готовност, но екипажът не отправи искане за приземяване", допълни Мелник.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.