Нов вариант на последните думи от пилотската кабина на изчезналия Боинг
Малайзийските власти издадоха нова версия на последната комуникация до земята от пилотската кабина на изчезналия на 8 март Боинг 777-200.
„Лека нощ Малайзия три седем нула”. Това са били последните думи, които пилотът или помощник-пилотът е казал на службата за контрол на въздушния трафик преди самолетът да изчезне. Думите изказват обозначението на полета - MH370. Транспортното министерство на Малайзия разследва дали пилотът или помощникът му ги е изрекъл.
Досега се смяташе, че последните думи на пилота са били „добре/ всичко е наред, лека нощ”, посочва Би Би Си. Не е ясно защо сега се излъчват нови сведения за последната комуникация от пилотската кабина. Контактът се е състоял в 01:19 ч. малайзийско време на 8 март, когато самолетът полетя от Куала Лумпур за Пекин.
Транспортният кореспондент на Би Би Си Ричард Уесткот коментира, че новата версия е по-формална и най-вероятно повече се придържа към начина, по който пилотът обикновено е разговарял с контрола на въздушния трафик.
Междувременно световните медии припомнят, че остават броени дни до изчерпването на батериите на черната кутия на изчезналия Боинг, за който се смята, че е катастрофирал. Днес се очаква 10 самолета и 9 кораба да участват в издирвателната операция в южната част на Индийския океан, в която се смята, че машината е катастрофирала. Те са изпратени да търсят останки в район с морска площ от 120 000 кв. км. Очаква се времето в зоната на претърсване за пореден път да е лошо, с недобра видимост.
Капитан Марк Матюс от американските военноморски сили коментира, че към момента районът на издирване е с големината на Индийския океан и може да бъдат необходими цели 2 години, за да бъде открит самолета. Той сравни операцията с разследването на катастрофиралия полет 447 на Air France, който се разби в Атлантическия океан през 2009 г., но не беше открит до 2011 г. В този случай разследващите са имали „по-добра” информация за местонахождението на самолета, но все пак са им били необходими над 2 години работа с роботизирани подводни машини, които да правят сонарни сканирания, за да се локализират останките в океана, посочва той, цитиран от сайта на американското издание The Week.
„Издирването на изчезналия полет на Malaysia Airlines MH370 е най-трудното, правено някога след авиокатастрофа”, подчерта шефът на австралийските военновъздушни сили Ангъс Хюстън, който е отговорен за координирането на операцията. Той смята, че може да са необходими още седмици на международни усилия, преди да се получат ясни отговори и достоверни доказателства за мястото, където се намира летателната машина.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.