Разкриха нови злоупотреби на Volkswagen
Нови разкрития за нередности в производството на автомобили от германския концерн Volkswagen бяха направени късно снощи от говорител на фирмата. Концернът призна, че е манипулирал данни за стойностите на изхвърлените вредни газове от всички модели от серията BlueMotion, която бе рекламирана като спазваща най-високите екологични норми. Този път засегнати са и бензинови двигатели, съобщи „Ройтерс”.
В поредния скандал не става дума за манипулиращ софтуер, а за изкуствено занижени изисквания за спазване на еконормите, като по този начин изискванията били покрити от почти всички модели на Volkswagen. Реално обаче нормите за допустимо изхвърляне на въглероден диоксид са в пъти по-строги. Заради завишеното изхвърляне на вредния газ колите харчат и много повече бензин, отколкото се твърди от концерна.
Според разследването, което се извършва от самата фирма, от новите разкрития са засегнати поне 800 000 автомобила, най-вече с бензинови двигатели. Става дума за моделите „Поло”, „Голф” и „Пасат” на Volkswagen, А1 и А3 на Audi, „Октавия” на „Шкода” и „Леон” и „Ибиса” на Seat. Това може да коства на Volkswagen допълнителни 2 милиарда евро щети.
Вчера американските власти уличиха за втори път германския концерн Volkswagen в занижаване на показателите за вредни емисии на неговите автомобили. Според Агенцията за опазване на околната среда (EPA) и Калифорнийския съвет по въздушните ресурси Volkswagen е инсталирал заблуждаващия софтуер за отчитане на вредните емисии и на няколко хиляди автомобила Audi, Porsche и VW с шестцилиндрови дизелови двигатели. Това позволило да бъдат занижени значително тестовите показатели в сравнение с реалните данни. Става дума за модели като VW Touareg 2014 г., Porsche Cayenne 2015 г., Audi A6 Quattro, Quattro A7, A8 и Q5 2016 г.
Скандалът започна през септември след като EPA обвини концерна, че е снабдил колите с дизелови двигатели със софтуер, който позволява да бъдат заобиколени строгите екологични норми в САЩ. Програмата включвала на максимално екологичен режим работата на двигателите при тестовете на станд и така постигала десет пъти по-ниски вредни емисии, но изключвала този режим при нормално използване на автомобилите.
Разкритията доведоха до оставката на шефа на компанията и до изтеглянето от движение на около 500 хиляди автомобила Volkswagen и Audi, продадени в САЩ между 2009-2015 г. Концернът бе заплашен от 18 млрд. евро глоба.
Подобни проблеми с дизеловите двигатели на Volkswagen бяха открити и в Германия – там бе спряна продажбата на коли с двигатели EA189, във Франция, Италия, Испания, Великобритания, Япония.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.