Бизнес БРОЙ /// Мениджър 12/24
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Ползите от Шенген
Транспорт, логистика и спедиция – първи годишен форум на сп. „Мениджър“
Ползите от Шенген
Транспорт, логистика и спедиция – първи годишен форум на сп. „Мениджър“
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Приемането на България в Шенген е голям успех и икономическите ползи ще са големи, но страната все още има големи инфраструктурни затруднения. Това заявиха експерти в панел „Икономически перспективи – нови хоризонти и регулаторни предизвикателства“ на първия годишен форум „Транспорт, логистика и спедиция“, организиран от сп. „Мениждър“. По думите им една от големите възможности пред България може да бъде превръщането ѝ в регионален хъб за товари – сфера, в която вече има търсене от големи инвеститори. Исканията им обаче включват жп връзка, близост до магистрала, а без авиация този хъб би бил невъзможен. Така че страната ни трябва да работи в посока развитие на интермодалния транспорт.
От ляво надясно: Момчил Антов, директор, „Национално сдружение на българските спедитори“, модератор; Живко Петров, заместник-министър на транспорта и съобщенията; Симеон Ананиев, председател на УС, „Клъстер Зелен транспорт“; Васил Лясков, изпълнителен директор, „ПИМК Холдинг“; Тодор Иванджиков, основател и управител, „Асоциация на българската авиационна индустрия“; Николай Рашков, представител на Съюза на международните превозвачи в Брюксел и член на Експертната група за транспорт към ЕК
Над 60% от оборота за стоки за България минават по море, като глобално делът е над 80%. Въпреки това нашите пристанища и терминалните центрове, които са свързани с морския транспорт, изостават изключително много като развитие, сподели Стефан Станойков, председател на Управителния съвет на БАКБА, във Fireside chat: Предизвикателства и развитие на морския транспорт с модератор инж. Мартин Янев, мениджър и зам.-председател на „Клъстер Зелен транспорт“. По думите на Станойков основният проблем е инфраструктурата, а публично-частните партньорства предоставят добри опции за развитие.
Николай Симеонов, изпълнителен директор на „Инфосистемс Интернешънъл“, представи визията за бъдещето на „CMRHub: Първата българска платформа за дигитализация на целия път на доставка от начална до крайна точка в разговор с инж. Мартин Янев, мениджър и зам.-председател на „Клъстер Зелен транспорт“
Как AI и новите технологии променят индустрията, разказа Явор Николов, вицепрезидент по производство в Dronamics. Той представи детайли по работата на компанията. „Обикновено има две изненади, когато човек види нашия пълномащабен модел. Едната е, че нашият дрон тежи повече от тон, а другата – че той се казва „Черният лебед“, посочи Николов.
Как LIREX TMS оптимизира процесите, подобри ефективността и повиши контрола при управлението на вътрешната логистика на бирената компания „Загорка“ разказа Явор Петров, ръководител на търговския отдел в Lirex.
За устойчивия и автоматизиран логистичен модел разказа Цветан Бешевишки, управител на Movio Logistics. По думите му клиентите очакват от една логистична компания навременни доставки, детайлна отчетност и бърза реакция – всички тези неща налагат супер прецизен модел, който да управлява целия процес
Как дигиталните плащания трансформират ежедневието на куриера обясниха Полина Тоскова, мениджър на „myPOS България“, и Мони Иванов, ръководител транспорт във „ФЬОНИКС Фарма"
За ползите за бизнеса от дигиталните близнаци в логистиката разказа Кристиян Когут, член на УС и директор международни продажби в InterMarium
Боян Джамбазов, основател и управител на „Логистична Академия“ ЕООД, проведе практически семинар „Подходи за оптимизиране на складовите операции при комисиониране на клиентски поръчки“
Да се постигне експертност на пазарите, преди една компания да се насочи навън. Целевият ѝ пазар да е добре осмислен. Разходите да бъдат преценени. Това са част от съветите, които експерти споделиха в панел „Online експанзия за успешен бизнес“. Те коментираха възможностите за излизане на нови пазари пред компаниите в България, но най-важни остават продуктът и услугата, категорични са те.
От ляво надясно: Росен Кутелов, управител на маркетингова агенция „Прогрес Консулт“, модератор; Ремзи Ингилизов, заместник-управител, „Ингилиз Груп“; Цветан Бешевишки, управител, Movio Logistics; Даниел Титюков, основател и управител, BigArena Fulfillment
|
Ключови думи
Шенген
транспорт
логистика
форум
оптимизация
иновации в бизнеса