Бизнес БРОЙ /// Мениджър 02/2025
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Защо всички подценяват Gen Z
Те виждат спънките като възможности за учене и растеж, без да се страхуват от негативните последици
Защо всички подценяват Gen Z

Те виждат спънките като възможности за учене и растеж, без да се страхуват от негативните последици


Всяко поколение има склонността да идеализира собствената си младост и да гледа критично на следващото. Тази динамика е по-скоро отражение на собствените ни предубеждения и невъзможността да разберем по-младите, отколкото на фундаментални различия между поколенията.
Тук ще разгледаме новата генерация, която навлиза на пазара на труда. Неслучайно през последните години поколение Z е актуална тема, то съставлява 11,6% от работната сила в България и 21,3% от населението на страната. В следващите 5–10 години предстои да видим активирането на голяма част от лицата извън работната сила от тази възрастова група (16–29 навършени години), които в момента са 508,0 хиляди.
Характеристики на поколението Z
Факторите, които дефинират формирането на поколенията, са съвкупност от особеностите на социалната, икономическата, политическата и културната среда, която оказва влияние върху тях. Разбира се, всеки носи своята индивидуалност. Затова няма да поставяме в една и съща кутия всички представители на поколение Z, а ще очертаем рамката, в която до голяма степен и най-често са припознати младежите. За България като „децата на хилядолетието“ се разглеждат родените в периода 1996–2009 година – години на бурен ...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|
Ключови думи
поколение Z
работна сила
пазар на труда