Leader's Hub БРОЙ /// Мениджър 09/23
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4
Неуморни към успеха
Учениците с желание работят по 4–5 часа без почивка, разказва доц. д-р Донка Ташева, ръководител на националния отбор по химия
Неуморни към успеха
Учениците с желание работят по 4–5 часа без почивка, разказва доц. д-р Донка Ташева, ръководител на националния отбор по химия
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
2
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Тази година беше постигнат най-големият успех на отбора по химия – два златни и два сребърни медала. Докъде се простира индивидуалният хъс и докъде ролята на екипния дух за това постижение?
Самостоятелната работа е изключително важна – на състезание ученикът е сам пред белия лист и там има още 300–350 ученици, които са не по-малко можещи. Нашата наука е необятна и ролята ни като ръководители е да фокусираме вниманието на състезателите върху фундаменталните основи на химията и да ги научим да мислят и да вземат решения, а не да възпроизвеждат факти.
От каква възраст трябва да започне допълнителната подготовка на децата, ако забележим, че имат интерес в дадена област?
Учениците започват да учат химия в VII клас и тогава интересът е голям. В по-горните класове става по-трудно и интересът у някои от децата намалява. Обяснявам им внимателно, че невинаги ще бъде лесно, но за да станеш наистина добър в дадена област, трябва много работа.
Как успявате да „запалите“ желанието за учене и да го поддържате?
При нас обикновено учениците идват мотивирани да задълбочат знанията си по химия. Тези, които усетят, че „темпото“ не е за тях, отпадат по естествен път. Истински мотивираните деца отделят много голяма част от свободното си време за самоподготовка. Учениците, които през тази година формираха отбора по химия за МОХ, са неуморни и сме работили по 4–5 часа без почивка.
Какви възможности отварят участията в различни олимпиади и състезания?
Националният кръг на олимпиадата е със статут на кандидатстудентски изпит и лауреатите получават оценка Отличен (6), която използват при кандидатстване в университети в страната. Медалите от международна олимпиада са добър атестат при кандидатстването им в различни университети в Европа и Америка.
Как празнувате победите и как учите учениците да приемат неуспехите, когато имат такива?
След всяка церемония по награждаване на МОХ оставяме децата да дадат воля на емоциите си – радост, гордост. А за неуспехите – старая се да обяснявам, че в живота е така – все някога някой ще бъде по-добър от тях, но място за драми няма и от всеки неуспех могат да се поучат.
|
Ключови думи
Олимпиада
национален отбор
ученици
ръководители
медали
медалисти
училище