Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Ветровете в планината на бизнеса са дигитализацията и устойчивостта

Биляна Стефанова и Маринела Панайотова, управители на МЕТРО Плевен и МЕТРО Велико Търново

Снимки:

Юлиян Донов

Ветровете в планината на бизнеса са дигитализацията и устойчивостта

Ветровете в планината на бизнеса са дигитализацията и устойчивостта

Биляна Стефанова и Маринела Панайотова, управители на МЕТРО Плевен и МЕТРО Велико Търново

Ветровете в планината на бизнеса са дигитализацията и устойчивостта
Биляна Стефанова - управител на МЕТРО Плевен
quotes

Какви са предимствата на това да си жена?

Б.C. Мисля, че като жена, майка, съпруга и домакиня съм силна и борбена личност, която знае как да използва своята вътрешна енергия и да създава хармония.

М.П. Комуникация и емпатия – това са моите естествени женски сили. Но не бих казала, че съм „по-добра“ от колегите мъже, а по-скоро обогатявам екипа по свой начин – като улавям детайлите или като балансирам в напрегнати ситуации. В МЕТРО комбинираме различните умения независимо от пола и в това е ключът към отличните резултати. МЕТРО БЪЛГАРИЯ е най-голямата компания за търговия на едро, оперираща на българския пазар от 1999 г., обслужваща клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес, търговци и фирми. Компанията управлява 11 магазина, както и 1 снабдителна база, с над 2000 служители.

Какво ви дава работата в МЕТРО?

Б.С. Огромна мрежа от контакти и всекидневни предизвикателства, които ме насърчават да развивам креативността си, да решавам проблемите бързо и да намирам ефективни решения. Като всяка жена…

Маринела Панайотова е управител на МЕТРО Велико Търново. Има над 20 години стаж в международни компании, опериращи в сферата на търговията. Присъединява се към семейството на МЕТРО България преди 4 г. като търговски управител в МЕТРО Варна. Има две магистърски степени – по икономика и машинно инженерство.

М.П. Участието в процеси, които променят професионалния бизнес. Съчетаваме различни модели на продажба както чрез физически магазини, така и чрез нашите канали за доставки. Това е голямо предизвикателство и заедно с МЕТРО издигаме стандарта на работа за целия бранш.

Какво е да бъдеш управител на магазин МЕТРО?

Б.С. Екшън! МЕТРО не е просто магазин, а многоканален център за търговия на едро. Затова умението да менажираш точни доставки до професионалните клиенти и същевременно да развиваш и мотивираш екипа си е ежедневие като на кино.

М.П. Привилегия и отговорност, която изисква много повече от стандартно управление на търговски обект. Трябва да умееш да координираш мащабни процеси и винаги да виждаш по-голямата картина.

Какво е най-трудно? А най-лесно?

Б.С. Най-трудното е в предизвикателни ситуации да останеш организиран и спокоен. Лесно е, когато работиш с екип от супергерои, с които следвате мотото „ЗАЕДНО МОЖЕМ“.

М.П. Най-трудното е да се справяш с непредвидимите ситуации в такава динамична среда. Най-лесната част за мен е комуникацията и изграждането на доверие с клиентите.

Ако имахте машина на времето, какво бихте искали да видите променено след година?

Б.С. Интересно ми е да видя взаимодействието между AI и нашата платформа за пазаруване от бизнес клиентите „Click and collect“.

М.П. Как нашата система за доставки използва геймифицирани решения, които правят всяка стъпка по-забавна и по-ангажираща за клиентите.

Кои ветрове на новите времена допускате в платната си?

Б.С. Основните тенденции в сектора се отнасят до модернизацията на потребителското изживяване. Инвестициите в клиентското изживяване са основен приоритет, като МЕТРО въвежда нови услуги и удобства за клиентите си, включително персонализирани предложения и подобрени възможности за пазаруване.

М.П. В момента водещите ветрове в платната на бизнеса са дигитализацията и устойчивостта. Компанията намира начини да оптимизира услугите си чрез умни технологии и автоматизация на процесите.  

GAME ON: Ако ви възложат да отворите магазин на Марс, какъв асортимент ще подберете за професионалните клиенти?

Б.С. Професионално оборудване с технологии от най-високо ниво, за да отговаря на условията на Марс и на нашите стандарти. Обслужването на професионалните ни клиенти на всяка планета трябва да е с едно МЕТРО качество.

М.П. Асортиментът би трябвало да е адаптиран изцяло към нови условия – като продукти с дълъг срок на годност или нова цветова гама на опаковките. 

Биляна Стефанова е управител на МЕТРО Плевен. Започва работа в компанията преди 17 г. като ръководител на отдел „Захарни и основни храни“ в МЕТРО Велико Търново. Преминава през различни позиции в магазина и от август 2024 г. е на настоящата си позиция. Има бакалавърска и магистърска степен по финанси.

МЕТРО БЪЛГАРИЯ е най-голямата компания за търговия на едро, оперираща на българския пазар от 1999 г., обслужваща клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес, търговци и фирми. Компанията управлява 11 магазина, както и 1 снабдителна база, с над 2000 служители.