Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2024
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Ветровете в планината на бизнеса са дигитализацията и устойчивостта
Биляна Стефанова и Маринела Панайотова, управители на МЕТРО Плевен и МЕТРО Велико Търново
Ветровете в планината на бизнеса са дигитализацията и устойчивостта
Биляна Стефанова и Маринела Панайотова, управители на МЕТРО Плевен и МЕТРО Велико Търново
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Какви са предимствата на това да си жена?
Б.C. Мисля, че като жена, майка, съпруга и домакиня съм силна и борбена личност, която знае как да използва своята вътрешна енергия и да създава хармония.
М.П. Комуникация и емпатия – това са моите естествени женски сили. Но не бих казала, че съм „по-добра“ от колегите мъже, а по-скоро обогатявам екипа по свой начин – като улавям детайлите или като балансирам в напрегнати ситуации. В МЕТРО комбинираме различните умения независимо от пола и в това е ключът към отличните резултати. МЕТРО БЪЛГАРИЯ е най-голямата компания за търговия на едро, оперираща на българския пазар от 1999 г., обслужваща клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес, търговци и фирми. Компанията управлява 11 магазина, както и 1 снабдителна база, с над 2000 служители.
Какво ви дава работата в МЕТРО?
Б.С. Огромна мрежа от контакти и всекидневни предизвикателства, които ме насърчават да развивам креативността си, да решавам проблемите бързо и да намирам ефективни решения. Като всяка жена…
Маринела Панайотова е управител на МЕТРО Велико Търново. Има над 20 години стаж в международни компании, опериращи в сферата на търговията. Присъединява се към семейството на МЕТРО България преди 4 г. като търговски управител в МЕТРО Варна. Има две магистърски степени – по икономика и машинно инженерство.
М.П. Участието в процеси, които променят професионалния бизнес. Съчетаваме различни модели на продажба както чрез физически магазини, така и чрез нашите канали за доставки. Това е голямо предизвикателство и заедно с МЕТРО издигаме стандарта на работа за целия бранш.
Какво е да бъдеш управител на магазин МЕТРО?
Б.С. Екшън! МЕТРО не е просто магазин, а многоканален център за търговия на едро. Затова умението да менажираш точни доставки до професионалните клиенти и същевременно да развиваш и мотивираш екипа си е ежедневие като на кино.
М.П. Привилегия и отговорност, която изисква много повече от стандартно управление на търговски обект. Трябва да умееш да координираш мащабни процеси и винаги да виждаш по-голямата картина.
Какво е най-трудно? А най-лесно?
Б.С. Най-трудното е в предизвикателни ситуации да останеш организиран и спокоен. Лесно е, когато работиш с екип от супергерои, с които следвате мотото „ЗАЕДНО МОЖЕМ“.
М.П. Най-трудното е да се справяш с непредвидимите ситуации в такава динамична среда. Най-лесната част за мен е комуникацията и изграждането на доверие с клиентите.
Ако имахте машина на времето, какво бихте искали да видите променено след година?
Б.С. Интересно ми е да видя взаимодействието между AI и нашата платформа за пазаруване от бизнес клиентите „Click and collect“.
М.П. Как нашата система за доставки използва геймифицирани решения, които правят всяка стъпка по-забавна и по-ангажираща за клиентите.
Кои ветрове на новите времена допускате в платната си?
Б.С. Основните тенденции в сектора се отнасят до модернизацията на потребителското изживяване. Инвестициите в клиентското изживяване са основен приоритет, като МЕТРО въвежда нови услуги и удобства за клиентите си, включително персонализирани предложения и подобрени възможности за пазаруване.
М.П. В момента водещите ветрове в платната на бизнеса са дигитализацията и устойчивостта. Компанията намира начини да оптимизира услугите си чрез умни технологии и автоматизация на процесите.
GAME ON: Ако ви възложат да отворите магазин на Марс, какъв асортимент ще подберете за професионалните клиенти?
Б.С. Професионално оборудване с технологии от най-високо ниво, за да отговаря на условията на Марс и на нашите стандарти. Обслужването на професионалните ни клиенти на всяка планета трябва да е с едно МЕТРО качество.
М.П. Асортиментът би трябвало да е адаптиран изцяло към нови условия – като продукти с дълъг срок на годност или нова цветова гама на опаковките.
Биляна Стефанова е управител на МЕТРО Плевен. Започва работа в компанията преди 17 г. като ръководител на отдел „Захарни и основни храни“ в МЕТРО Велико Търново. Преминава през различни позиции в магазина и от август 2024 г. е на настоящата си позиция. Има бакалавърска и магистърска степен по финанси.
МЕТРО БЪЛГАРИЯ е най-голямата компания за търговия на едро, оперираща на българския пазар от 1999 г., обслужваща клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес, търговци и фирми. Компанията управлява 11 магазина, както и 1 снабдителна база, с над 2000 служители.
|
Ключови думи
МЕТРО
търговия
магазини
бизнес
икономиката на България
жени в бизнеса
женско лидерство