Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Вярвам в българския бизнес

Десислава Авджиева, собственик и управител на агенция за бранд идентичност, маркетинг, дигитален ПР и събития „Алтърнатив Адвъртайзинг“

Снимки:

Юлиян Донов

Вярвам в българския бизнес

Вярвам в българския бизнес

Десислава Авджиева, собственик и управител на агенция за бранд идентичност, маркетинг, дигитален ПР и събития „Алтърнатив Адвъртайзинг“

Вярвам в българския бизнес
quotes

Технологиите вече имат голямо отражение в маркетинга. Как виждате тяхното развитие през следващите години?

Светът, в който живеем, се трансформира бързо и е необходима непрекъсната адаптация. През следващите години ще видим революционни промени в маркетинга, които вече са започнали. Изкуственият интелект и автоматизацията стават неизменна част от стратегиите, с който бизнесите достигат до клиентите си. Те не само улесняват ежедневната ни работа, но и скоро ще могат да предсказват прецизно поведението на потребителите, като създават персонализирани таргетирани предложения, които отговарят на техните нужди в реално време. Междувременно виртуалната и добавената реалност предлагат все по-интерактивни начини за взаимодействие с аудиторията. Например на Деня на жената предприемач 2024 представихме AR щанд, достъпен чрез сканиране на QR код през мобилно приложение и визуализация в пространството до нас на събитието. По този начин вече предлагаме на конференциите, които организираме, неограничено количество щандове и разнообразие за потребителя от контакти на компании намясто.

Какви нови подходи използвате в работата си, за да сте в крак с настъпващите промени, и как подготвяте служителите си за тях?

Инвестирам в редовни обучения, семинари от български и чуждестранни източници, чрез които аз и служителите ми надграждаме знанията си и подобряваме уменията си. За мен е много важно не само да следим тенденциите, но и да ги внедряваме активно в нашата дейност, да създаваме собствени модели за работа с клиентите си. Като бизнес консултант, работите с управителите на компании от разнообразни сектори.

Как виждате формулата на успеха на бизнесите на бъдещето?

Всеки изгражда своя формула за успех и непрекъснато я променя. За мен бъдещето на бизнеса е в адаптацията. Това включва автоматизации, развитие на уменията на служителите и акцент върху техните таланти. Вярвам, че силните страни на служителите трябва да бъдат обвързани с целите на компанията, за да се постигне истински успех. Паралелно с това държа на използването на изнесени ресурси за оптимизиране на разходите и постигане на устойчивост. Също така вярвам в разширяването на българския бизнес на международните пазари като стратегическа стъпка напред.

Позиционирането на личния бранд на ръководителите е изключително важно за изграждането на доверие сред клиентите. Това е особено ценно в конкурентни сектори. Освен това съм убедена, че създаването на клиентско преживяване, което ангажира всички сетива, е не само възможно, но и необходимо за дългосрочен успех. Това са принципи, които не само прилагам в работата си с клиенти, но и интегрирам в собствената си компания. За мен те са основа за реални резултати и устойчив растеж. 

GAME ON: Ако имате „магическа тетрадка“, в която можете да запишете три идеи, които ще вдъхновят и трансформират жените предприемачи в България през следващите 10 години, какво бихте написали?

Първо – внедрявайте изкуствен интелект и оптимизации, за да свършвате работа вместо за 14 за 4 часа, а останалото време да подарявате на близките си, на себе си и на живота, който обичате. Второ – работете всекидневно над единството ум – тяло – дух, за да можете на 100 години да се чувствате удовлетворени. Трето – не забравяйте, че да бъдеш жена, е дар, а всяка жена с вроденото си чувство на майка е способна да прави промени в света около себе си и обществото – сбъдвайте промените с ентусиазъм, любов, смелост и крехка „лудост“, за да пребъдете на първо място като жени и на второ – като предприемачи. 

Tя е... консултант по бранд идентичност, личен, бизнес бранд и изнесен маркетингов отдел; водеща на корпоративни събития.