Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2024
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Иновации с мисъл
Понякога хората не са готови за нови идеи и тук е ролята на бранда визионер, който вдъхновява, споделя Мария Синигерова, маркетинг мениджър в Samsung България
Иновации с мисъл
Понякога хората не са готови за нови идеи и тук е ролята на бранда визионер, който вдъхновява, споделя Мария Синигерова, маркетинг мениджър в Samsung България
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
С какво ще се промени работата на маркетинг специалиста в следващите години? Какво е отражението на технологиите върху вашата професия?
Промяната е най-сигурното нещо в живота ни, въпреки че хората не я харесват – това е принципна нагласа. Ние, маркетолозите, „продаваме“ идеи или както обичам да казвам – „въздух“, с амбицията да вдъхновим потребителите и да ги накараме да мечтаят. Погледът на успешния маркетинг специалист винаги е обърнат към хората. Познава ги, приема ги и им говори. Тази връзка е особено важна и динамична, и за нея са необходими усилия всеки ден. Потребителите и пазарът представляват вечно променяща се енергия, и само добрата интуиция, опитът и умението да се адаптираме бързо ни помагат да предусетим посоката и динамиката, да се променяме заедно с тази енергия. Работата ни ще се трансформира според всички тези фактори.
През последните години технологиите и AI се превърнаха в неизменна част от живота ни и това ще се развива с още по-бърз темп в бъдеще. Това е прекрасна възможност да достигаш до потребителите по-бързо, да събираш информация и да ги опознаваш по-добре, за да общуваш с тях адекватно, да създаваш точната стратегия за бранда. Има го и обратния ефект – асоциализация, обезличаване. AI все още не може да замени адаптивната креативност и интуицията.
Как позиционирате иновациите сред потребителите?
Позиционирам иновациите на Samsung като уникална възможност за потребителите да живеят по-добре, но винаги с обяснението защо и как. Критично е да разкажеш на потребителите как технологията/AI може да подобри ежедневието. Дали ще ползваме социалните мрежи, телевизията, известни личности или директен маркетинг, зависи от това до каква степен нашата таргет аудитория се припознава с тези канали и как общуваме там с тях. Понякога хората не са готови за нови идеи и тук е ролята на бранда визионер, който вдъхновява за новостите и промяната. Рано или късно стигаш до сърцето на потребителя, но трудното е да останеш там, за което се изискват грижи всеки ден. Това е основен приоритет на Samsung България. Нашият бранд има смелия ангажимент да направи технологиите и AI по-достъпни.
Какви нови умения ще са необходими за вас като лидер? Как подготвяте екипа си за бъдещето?
Приемам себе си като човек, който има още много да учи в тази професия, и това ме държи будна, прави ме добър слушател. От особена важност е да общувам открито с екипа си всеки ден. Не се притеснявам от критики и ги приемам като възможност за усъвършенстване. Най-важното е да остана отворена за света, защото така улавям промяната и възможностите, които те правят лидер и те държат на гребена на вълната. Такава е и философията на Samsung – да надгражда и да се развива непрекъснато в името на потребителите.
Ако имахте възможност да научите докъде ще се простре даден процес във вашата професия в бъдеще, какво бихте искали да разберете?
Интересно ми е до каква степен ще се използва цялата информация, която се генерира на поведението на потребителите в глобален мащаб, и къде са границите. Бих инвестирала повече време в търсене и развиване на нови формати и канали, където потребителите ще искат да чуят идеите ни и ще им е полезно.
Мария Синигерова е отговорна за управлението на комуникацията на Samsung у нас. С над 20 години опит в корпоративните и продуктовите стратегии на компанията, Мария управлява пускането на нови продукти със стратегическо значение, планирането с партньори/дистрибутори, позиционирането на марката и активната работа за поддържане на положителни нагласи у потребители и партньори спрямо нея.
Брандът SAMSUNG е утвърден като най-предпочитана марка сред потребителите в категориите мобилни продукти и телевизори.
|
Ключови думи
Samsung
комуникации
технологии