Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Иновации с мисъл

Понякога хората не са готови за нови идеи и тук е ролята на бранда визионер, който вдъхновява, споделя Мария Синигерова, маркетинг мениджър в Samsung България

Автор:

Ева Христова

Снимки:

Юлиян Донов

Иновации с мисъл

Иновации с мисъл

Понякога хората не са готови за нови идеи и тук е ролята на бранда визионер, който вдъхновява, споделя Мария Синигерова, маркетинг мениджър в Samsung България

Иновации с мисъл
quotes

С какво ще се промени работата на маркетинг специалиста в следващите години? Какво е отражението на технологиите върху вашата професия?

Промяната е най-сигурното нещо в живота ни, въпреки че хората не я харесват – това е принципна нагласа. Ние, маркетолозите, „продаваме“ идеи или както обичам да казвам – „въздух“, с амбицията да вдъхновим потребителите и да ги накараме да мечтаят. Погледът на успешния маркетинг специалист винаги е обърнат към хората. Познава ги, приема ги и им говори. Тази връзка е особено важна и динамична, и за нея са необходими усилия всеки ден. Потребителите и пазарът представляват вечно променяща се енергия, и само добрата интуиция, опитът и умението да се адаптираме бързо ни помагат да предусетим посоката и динамиката, да се променяме заедно с тази енергия. Работата ни ще се трансформира според всички тези фактори.

През последните години технологиите и AI се превърнаха в неизменна част от живота ни и това ще се развива с още по-бърз темп в бъдеще. Това е прекрасна възможност да достигаш до потребителите по-бързо, да събираш информация и да ги опознаваш по-добре, за да общуваш с тях адекватно, да създаваш точната стратегия за бранда. Има го и обратния ефект – асоциализация, обезличаване. AI все още не може да замени адаптивната креативност и интуицията. 

Как позиционирате иновациите сред потребителите?

Позиционирам иновациите на Samsung като уникална възможност за потребителите да живеят по-добре, но винаги с обяснението защо и как. Критично е да разкажеш на потребителите как технологията/AI може да подобри ежедневието. Дали ще ползваме социалните мрежи, телевизията, известни личности или директен маркетинг, зависи от това до каква степен нашата таргет аудитория се припознава с тези канали и как общуваме там с тях. Понякога хората не са готови за нови идеи и тук е ролята на бранда визионер, който вдъхновява за новостите и промяната. Рано или късно стигаш до сърцето на потребителя, но трудното е да останеш там, за което се изискват грижи всеки ден. Това е основен приоритет на Samsung България. Нашият бранд има смелия ангажимент да направи технологиите и AI по-достъпни.

Какви нови умения ще са необходими за вас като лидер? Как подготвяте екипа си за бъдещето?

Приемам себе си като човек, който има още много да учи в тази професия, и това ме държи будна, прави ме добър слушател. От особена важност е да общувам открито с екипа си всеки ден. Не се притеснявам от критики и ги приемам като възможност за усъвършенстване. Най-важното е да остана отворена за света, защото така улавям промяната и възможностите, които те правят лидер и те държат на гребена на вълната. Такава е и философията на Samsung – да надгражда и да се развива непрекъснато в името на потребителите.

Ако имахте възможност да научите докъде ще се простре даден процес във вашата професия в бъдеще, какво бихте искали да разберете?

Интересно ми е до каква степен ще се използва цялата информация, която се генерира на поведението на потребителите в глобален мащаб, и къде са границите. Бих инвестирала повече време в търсене и развиване на нови формати и канали, където потребителите ще искат да чуят идеите ни и ще им е полезно.

Мария Синигерова е отговорна за управлението на комуникацията на Samsung у нас. С над 20 години опит в корпоративните и продуктовите стратегии на компанията, Мария управлява пускането на нови продукти със стратегическо значение, планирането с партньори/дистрибутори, позиционирането на марката и активната работа за поддържане на положителни нагласи у потребители и партньори спрямо нея.

Брандът SAMSUNG е утвърден като най-предпочитана марка сред потребителите в категориите мобилни продукти и телевизори.