Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Клиентът в центъра на всичко

Намираме се на прага на нова епоха в застраховането. Бъдещите лидери трябва да бъдат гъвкави, адаптивни и готови да приемат промените, посочва Анита Кирилова, генерален мениджър на „МетЛайф България“

Снимки:

Юлиян Донов

Клиентът в центъра на всичко

Клиентът в центъра на всичко

Намираме се на прага на нова епоха в застраховането. Бъдещите лидери трябва да бъдат гъвкави, адаптивни и готови да приемат промените, посочва Анита Кирилова, генерален мениджър на „МетЛайф България“

Клиентът в центъра на всичко
quotes

Как според вас ще изглежда бъдещето на застрахователния сектор в контекста на бързоразвиващата се дигитализация?

Бъдещето изглежда обещаващо. Дигитализацията ще продължи да трансформира начина, по който взаимодействаме с клиентите и предлагаме нашите продукти и услуги. Очаква се технологичните промени да доведат до по-голямо удобство, по-качествени съвети и по-широк застрахователен обхват за клиентите. Застрахователите ще трябва да предоставят на своите агенти и брокери модерни технологии за разясняване на продуктите, генериране на оферти в реално време, предлагане на електронни подписи и начини на плащане.

В допълнение, ще трябва да преразгледат своите продуктови стратегии, за да се насочат към недостатъчно защитените сегменти, да насърчават здравето и благополучието, да приемат нови бизнес модели, да използват алтернативни източници на данни и AI технологии както за по-ефективен анализ на данни, така и за осигуряване на клиентско преживяване от изцяло ново поколение. Тези промени ще направят застрахователния сектор по-гъвкав и адаптивен към нуждите на съвременните клиенти, като същевременно ще подобрят оперативната ефективност и устойчивостта на индустрията.

Кои други тенденции ще окажат силно влияние на индустрията в следващите години?

Няколко други тенденции ще окажат значително влияние. Първо, нарастващото значение на устойчивостта и корпоративната социална отговорност ще изисква от застрахователите да интегрират екологични, социални и управленски критерии в своите бизнес модели. Второ, киберсигурността ще остане критично важна, тъй като застрахователите трябва да защитават данните на клиентите си от нарастващите киберзаплахи. Трето, развитието на нови бизнес модели, като например застраховки, базирани на използване на клиентски навици и поведение, ще предостави нови възможности за персонализиране на продуктите и услугите.

Какви промени очаквате в поведението на потребителите?

Очакваме потребителите да стават все по-информирани и взискателни, като търсят персонализирани и гъвкави застрахователни решения, които отговарят на техните индивидуални нужди и начин на живот. Те вече свикват с удобството на технологиите и ще продължат да използват онлайн платформи и приложения за управление на застраховките си. Не вярвам да настъпи промяна в очакването за лично отношение и индивидуална комуникация за по-сложните застрахователни услуги при нужда.

Как се подготвяте да привлечете и задържите поколението Z като клиенти?

За да привлечем и задържим поколението Z като клиенти, ние се фокусираме върху предоставянето на иновативни и дигитални решения, които отговарят на техните очаквания за удобство и бързина. Инвестираме в разработването на онлайн платформи, които позволяват лесно управление на застрахователните полици. Освен на нарастващата взискателност към самите застрахователни услуги ние работим усилено да отговорим и на друг важен за поколението Z фактор – опазването на околната среда, социалните каузи и благосъстоянието на цялата ни общност. Тъй като тези действия, проекти и инициативи са неизменна част от „МетЛайф“ от много години насам, това, което правим, е да ги комуникираме по-активно и да се стремим да приобщаваме към дейностите си все повече съмишленици.

Какво послание бихте искали да предадете на бъдещите лидери?

Намираме се на прага на нова епоха, където иновациите и технологиите играят водеща роля. Бъдещите лидери трябва да бъдат гъвкави, адаптивни и готови да приемат промените. Те трябва да поставят клиентите в центъра на всичко, което правят, и да приемат устойчивостта и социалната отговорност като ключови принципи в своето управление. 

Анита Кирилова ръководи „МетЛайф България“ от 2022 г. С 20-годишен опит в компанията, тя успешно развива дистрибуционни канали и реализира проекти за автоматизация и дигитализация. Носител е на наградата на Women in Sales Awards (WISA) – „The Best Woman Sales Director in Europe“, за 2015 г. Има две MBA програми от Vienna University и University of Minnesota, както и магистърска степен по история от СУ „Св. Климент Охридски“.

Метлайф България е част от глобалната застрахователна компания MetLife, която има над 150 години опит в предоставянето на животозастрахователни услуги. В България вече 25 години „МетЛайф“ предлага широка гама от животозастрахователни продукти и решения, насочени към индивидуални и корпоративни клиенти