Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2024
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Smart Lady: От мечта до реалност
От транспорт до строителство през социални услуги и земеделие. Мотивирахме над 1100 дами да започнат и да развият свой собствен бизнес, споделя Илона Станева, директор „Маркетинг и реклама“ във Fibank
Smart Lady: От мечта до реалност
От транспорт до строителство през социални услуги и земеделие. Мотивирахме над 1100 дами да започнат и да развият свой собствен бизнес, споделя Илона Станева, директор „Маркетинг и реклама“ във Fibank
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
От каква подкрепа има нужда женското предприемачество в България?
Създавайки Smart Lady, проведохме проучвания, от които се откроиха две необходимости – специален финансов продукт за всеки етап от развитието на бизнеса и подкрепяща програма, включваща обучителни семинари и менторски сесии. Жените предприемачи в България са високообразовани, но все още семейните стереотипи и тези на средата, в която живеем, налагат бариери. Това е и една от причините жените в България да стартират бизнес по-късно от дамите в Централна Европа. Жените предприемачи имат нужда от подкрепяща среда и решението, което им предложихме, съдържа идеалната комбинация от финансови и нефинансови елементи, които да гарантират спокойствие, подкрепа, сигурност и самочувствие.
Какви са постиженията на специалната програма на Fibank от създаването ѝ преди 6 години?
Мотивирахме над 1100 дами да стартират и развият свой собствен бизнес, отпускайки над 120 млн. лева, над 1000 дами преминаха през специално организирани за тях тренинги и менторски сесии, част от програмата. От 2021 г. функционира и Sustainable Lady Fund, мотивирайки жените предприемачи за развитие на устойчив бизнес. До момента през фонда сме отпуснали финансови грантове на 12 устойчиви бизнес проекта.
В кои сфери на икономиката дамите най-често търсят финансиране и за кой етап от развитието на бизнеса?
От транспорт до строителство през социални услуги и земеделие. Някои от дамите стартират и втори бизнес с финансиране от програмата. Относно етапите – жените са силно отговорни към семейните финанси (това е единият от стереотипите, който рефлектира върху бизнес решенията им), затова голяма част стартират бизнес със собствени средства и впоследствие се обръщат за финансиране с цел надграждане и развитие на бизнеса. Напоследък се засилва тенденцията жените предприемачи да предприемат по-смели и мащабни стъпки и да търсят финансиране на съвсем раннен бизнес етап.
Кое ще бъде общото между всички жени предприемачи у нас през 2025 – 2026 г., които ще успяват в своето начинание?
Жените в бизнеса са социално ангажирани и фокусът им върху устойчивия бизнес, кръговата икономика, опазването на здравето и околната среща ще са факторите, гарантиращи им успех в бизнеса.
Илона Станева е директор „Маркетинг и реклама“ във Fibank. Завършила е специалност „Маркетинг, реклама и бизнес администрация“ в УНСС. Специализирала е в Университета „Харвард“ – „Жените, които променят историята“, интегрирани маркетинг комуникации в Университета „Делауеър“ и устойчив бизнес мениджмънт в Университета „Кеймбридж“. Почетен посланик на Иновативния маркетинг в Съвета на Европейската научна и културна общност.
|
Ключови думи
FiBank
Smart Lady
финансиране
инвестиции
предприемачество