Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Първите в бизнеса 2024
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Стабилизиране на изкупните цени на суровините
Висши мениджъри на компании от Топ 20 на сектора споделят очакванията си за общия бизнес климат и перспективите за развитие на бранша през 2025 г. Публикуваме прогнозите на тези от тях, които приеха поканата ни за коментар
Стабилизиране на изкупните цени на суровините
Висши мениджъри на компании от Топ 20 на сектора споделят очакванията си за общия бизнес климат и перспективите за развитие на бранша през 2025 г. Публикуваме прогнозите на тези от тях, които приеха поканата ни за коментар
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
ТОП 20 Храни и напитки
ТОП 20 Текстилна и обувна промишленост
Секторът на бързооборотни стоки, в частта на „Храни и напитки“ расте с 6,3% в стойност (12 месечна база), движен както от ръст в обема от 4,6%, така и от инфлационен ръст и категориен микс ефект или сумарно с 1,7%. Възстановяването на потреблението, основно отчетено през ръст в обем, е плавно увеличаващо се към момента, а бъдещото му развитие зависи и от стабилизирането на ценовите нива. Категориите „Кафе и напитки“, „Храни за домашни любимци“, „Детско хранене“ и „Шоколадови изделия“ допринасят за ръста на сектора, както в стойност, така и в обем. В „Храни за домашни любимци“ забелязваме отчетлив ръст от 3,9%, със забележително устойчив тренд, започнал преди пандемичния период.
Основните предизвикателства за преработвателната индустрия са пряко свързани с ограничените добиви на какао и оттам постоянно нарастващите му борсови цени в последните две години. Устойчиво е и увеличението на цената на суровина кафе.
Уравнението на успеха в средносрочен и дългосрочен план се корени в гарантирането на безупречно качество на готовия продукт, неговото правилно маркетиране в контекст на бранд/стойност и ясната, откровена артикулация за това през какви устойчиви практики е минал процеса “from field to fork”.
През следващата година очакваме наличност на основни суровини и стабилизиране на изкупните им цени, основа за стабилизиране на крайните цени на готовия продукт.
Очакванията са да се възстанови консуматорското потребление с доверие в брандове/продукти с ясно споделени и реални устойчиви практики, използвани във веригата на производство. Има тенденция на повишен интензитет на конкурентно присъствие при нови продукти в категории, които отговарят на променящите се нужди на консуматорите, в това число и за здравословно хранене и умерена консумация.
Развитието на ритейлната мрежа в страната гарантира наличност и достъпност чрез ширина и дълбочина на дистрибуцията.
* При съставянето на общите и секторните класации в списанието използвахме изчерпателен и прозрачен подход за събиране и анализ на информацията. Данните за компаниите са събрани от Търговския регистър, Националния статистически институт (НСИ), Сиела Инфо, индивидуалните годишни финансови отчети и докладите за дейността на компаниите, публични регистри.
Всички данни са базирани на индивидуалните финансови отчети на компаниите към 31 декември 2023 г., като информацията е актуализирана и обработена до 10 октомври 2024 г.
Класациите по приходи са направени на база приходи от оперативна дейност, което осигурява съпоставимост между участващите компании.
|
Ключови думи
Нестле
кафе и напитки
сладкарски изделия
лека промишленост
здравословни продукти