Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Първите в бизнеса 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Трябва да подобрим ефективността си

Висши мениджъри на компании от Топ 20 на сектора споделят очакванията си за общия бизнес климат и перспективите за развитие на бранша през 2025 г. Публикуваме прогнозите на тези от тях, които приеха поканата ни за коментар

Трябва да подобрим ефективността си

Трябва да подобрим ефективността си

Висши мениджъри на компании от Топ 20 на сектора споделят очакванията си за общия бизнес климат и перспективите за развитие на бранша през 2025 г. Публикуваме прогнозите на тези от тях, които приеха поканата ни за коментар

Трябва да подобрим ефективността си
quotes

Няма да е изненада за никой, който следи развитието на автомобилния сектор, че ситуацията, в която се намира той в момента, е доста предизвикателна. Визирам Европа, но състоянието на сектора там директно засяга България, тъй като повечето от автомобилните доставчици у нас работят за европейски производители. Тенденциите за следващите от една до три години показват умерен спад в производството на автомобили в Европа, обосновани от цялостната влошена икономическа обстановка на континента, нереализираните продажби на електрически автомобили и респективно техния внос основно от Китай.

Признаците за това са налице – намерението на „Фолксваген“ да затвори за първи път в историята си заводи в Германия, подаването на оставка на ръководителя на „Стелантис“ и т.н.

Всички производители на коли започнаха масивни програми за преструктуриране с цел намаляване на разходите, като голяма част от тях са свързани със себестойността на компонентите, използвани в автомобилите – респективно с техните доставчици. 

България вече не спада към категорията на държава с евтина работна ръка. Да, все още е сред най-евтините в Европа, но вече има места, където разходът за труд е в пъти по-нисък. Макар движението на стоки да е затруднено заради границите, крайният икономически резултат е най-важното нещо, което компаниите търсят. Единственият начин да останем конкурентоспособни е да подобрим ефективността си. Иначе и други ще последват съдбата на заводите за кабели в Мездра и Плевен.