Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Смелостта ме води към непопулярни решения

Зарина Генчева, „Моушън Артс“ ООД (известна с търговската си марка „Метрореклама“)

Снимки:

Юлиян Донов

Смелостта ме води към непопулярни решения

Смелостта ме води към непопулярни решения

Зарина Генчева, „Моушън Артс“ ООД (известна с търговската си марка „Метрореклама“)

Смелостта ме води към непопулярни решения
quotes

Последните години бяха наситени на предизвикателства. Каква е следващата криза, която очаквате, и как се подготвяте за нея?

Ежедневното решаване на по-малки и по-големи проблеми надгражда личните ми качества и отваря все по-широко сетивата ми, за да предугаждам ситуации и да ги неутрализирам в зародиш. Съществуват обаче кризи, чието решаване не зависи от възможностите и качествата на един-единствен мениджър, а са необходими общи усилия, последователност и решителност на цялото общество. Такива са климатичните промени, загубата на биоразнообразие и замърсяването на нашата планета. Вярвам, че е лична отговорност на всеки да променя живота си и този на своето семейство в посока на минимализиране на щетите, които всекидневно земята ни понася от мащабното производство и потребление. Стремя се да давам пример и подкрепа в тази посока не само у дома, но и в бизнеса. 

Кои ваши лидерски качества бихте откроили като най-ценни в периоди на сътресения?

За добро или лошо, аз съм смел човек. Това ми помага да бъда адаптивна и много решителна. Смелостта ме води към непопулярни решения, които са особено важни в периоди на кризи. Тогава възможностите нарастват правопропорционално на действащата буря. Честен и емпатичен човек съм, което си мисля, че допълва лидерския ми профил.

В днешния свят, в който почти всеки е погълнат от екрана на телефона си, какви креативни и иновативни подходи използвате, за да привлечете вниманието на потребителите?

Обобщението в този случай няма да е коректно – подходите ни са персонализирани спрямо всеки клиент. Заедно с професионалния и опитен екип на „Метрореклама“ успяваме да запазим лидерски позиции в тази свръхмегабитова житейска реалност, която описвате. Не се смущаваме от повсеместната екранна зависимост, а напротив – успяваме да овладеем и да разпределим ползите ѝ в собствения си бизнес.

GAME ON: Ако имахте възможност да потърсите съвет за развитието на бизнеса от който и да е лидер по света, към кого бихте се обърнали и защо?

Общуването с реализирани личности винаги ме вдъхновява. Търся техния съвет дори без да задавам конкретен въпрос, а наблюдавайки начина им на комуникация, изразяване. Срещата ми с Хилъри Клинтън, която беше в България по покана на председателя на КРИБ Кирил Домусчиев, беше една от изключително запомнящите се и ценни за мен. Следващият лидер, с когото бих искала да поговоря, е изпълнителният директор на „Дженерал Мотърс“ Мери Бара – не само защото е първата жена начело на автомобилна компания, но и заради широкообхватната ѝ социална ангажираност.

Tя е... член на Съвета на директорите на „Билборд“ АД; основател и председател на УС на Транспортна Индоор и Аутдоор Рекламна Асоциация; член на УС на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България и на много други организации и структури. Носител е на голямата награда „Мисис Икономика“ за 2022 г. на КРИБ и на сп. „Икономика“. Спомоществовател е на Софийската опера и балет, дарител в редица кампании за децата и в подкрепа на културни проекти. 

Метрореклама е най-голямата компания в сферата на външната реклама в България. Разполага със съоръжения на територията на Софийското метро, хипермаркети БИЛЛА и „Кауфланд“, Републиканската пътна мрежа, много общини, както и върху превозните средства от градския транспорт.