Алгоритъмът на TikTok в САЩ ще бъде променен съгласно сделката с Тръмп

Алгоритъмът на TikTok - технологията, която определя какво потребителите виждат в тяхната емисия - ще бъде копиран и преквалифициран с помощта на потребителски данни от САЩ като целта е да се гарантира сигурността на приложението в страната, пише BBC.
Според служител в Белия дом системата за препоръки на TikTok ще бъде одитирана от технологичния гигант Oracle и ще бъде управлявана от ново съвместно предприятие с участието на американски инвеститори, за да се изпълнят изискванията, свързани с продажбата на приложението.
Очаква се президентът Тръмп да подпише изпълнителната заповед по-късно тази седмица за предложената сделка, която ще определи как тя ще бъде съобразена с националната сигурност на САЩ. Заповедта ще очертае и 120-дневна пауза от крайния срок за изпълнение, за да може всички детайли около сделката да бъдат изчистени.
Не е ясно дали китайското правителство е одобрило това споразумение, или е започнало да предприема стъпки, необходими за постигането му. От Белия дом обаче са уверени, че съгласието на Китай е сигурно.
Данните, принадлежащи на 170 милиона потребители, които TikTok твърди, че има в САЩ, вече се съхраняват на сървърите на Oracle, съгласно съществуващо споразумение, наречено Project Texas. Припомняме, че данните на американските потребители бяха изтеглени поради опасения, че могат да попаднат в ръцете на китайското правителство.
Отдавна се коментира, че компанията Oracle, която предоставя инфраструктура за облачни изчисления за все по-голям брой компании (включително за създателя на ChatGPT OpenAI), има ключова роля в сделката на президента Тръмп.
Наскоро компанията съобщи за скок в търсенето сред компаниите за изкуствен интелект за своите центрове за данни, което помогна за драстично покачване на акциите ѝ и за кратко направи нейния съосновател и председател Лари Елисън най-богатият човек в света.
По-рано тази година президентът Тръмп каза, че би искал Елисън да купи TikTok.
Частната инвестиционна компания Silver Lake, която има инвестиции в компании, включително и във футболния клуб Манчестър Сити, също участва в сделката.
Жасмин Енбърг, главен анализатор на социалните медии в eMarketer, сподели, че промените в начина, по който TikTok работи за потребителите в САЩ, могат да доведат до понижаване на потребителското преживяване и до занижаване на ценността на приложението за създатели, брандове, инвеститори.
"Съществените (или дори възприетите) промени в съдържанието, алгоритъма или политиките на приложението могат да предизвикат огромни промени в поведението на потребителите", каза тя пред BBC News.
"Въпреки че подробностите за сделката все още не са ясни, ако алгоритъмът, валиден само за САЩ, отреже американските потребители на TikTok от съдържание от останалата част на света, това може да влоши потребителското изживяване."
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.