Глобалните продажби на смарт часовници спадат за първи път

Глобалните продажби на смарт часовници спадат за първи път

Глобалните продажби на смарт часовници са спаднали за първи път, показват нови данни, като основната причина е рязкото намаляване на популярността на пазарния лидер – Apple.

Компанията за пазарни проучвания Counterpoint съобщава, че през 2024 г. са били доставени със 7% по-малко устройства в сравнение с предходната година.

Доставките на Apple Watch са намалели с 19% за този период, твърди Counterpoint.

Спадът се дължи на липсата на нови функции в последните модели на Apple и факта, че слуховият модел Ultra 3 така и не беше представен.

„Най-големият фактор за този спад беше Северна Америка, където липсата на Ultra 3 и минималните подобрения в серията S10 накараха потребителите да се въздържат от покупки,“ казва старши анализаторът на Counterpoint Аншика Джейн.

Apple също беше засегната от забрани за продажби и внос в САЩ в края на 2023 г. и началото на 2024 г. поради патентен спор, свързан с мониторинга на нивото на кислород в кръвта – фактор, който според Джейн също е допринесъл за по-ниските продажби през първата половина на 2024 г.

Ръст на китайския пазар

В Китай продажбите на смарт часовници нараснаха от 19% на 25% от пазара през последното тримесечие на 2023 г. до края на 2024 г. и така за първи път страната регистрира повече продажби на този тип устройства от Индия или Северна Америка, според Counterpoint.

Китайските производители също се възползваха от друга тенденция – нарастващата популярност на детските смартчасовници, единственият сегмент на пазара, който бележи ръст през 2024 г.

Компанията Imoo, известна в Китай като „Малък гений“, специализира в детски смарт часовници и отчете 22% ръст на доставките.

"Сегментът на детските смарт часовници набира популярност, тъй като родителите се тревожат за безопасността на децата си и искат да ги следят и поддържат постоянна връзка с тях,“ казва анализаторът на Counterpoint Балбир Сингх.

Въпреки това, Imoo беше изместена от Xiaomi, която отбеляза 135% ръст на доставките.

Фитнес гривните Smart Band на Xiaomi се продават на значително по-ниски цени от конкурентните модели на Apple и Samsung.

„Големите компании за потребителска електроника като Apple и Samsung се фокусират върху по-високи маржове, вместо да влизат в ценова война,“ казва анализаторът Лео Геби.

„Xiaomi се справи отлично със стратегията си, особено в региони като Южна и Източна Европа, където достъпността има по-голямо значение за потребителите.“

Спад в Индия и глобални прогнози

Друг голям фактор за спада в глобалните продажби беше Индия, чийто пазарен дял падна от 30% на 23%.

„Причината е своеобразен „балон“ с евтини устройства от индийски производители, който сега се спука,“ коментира експертът.

„Имаше много оплаквания за качеството на тези устройства и хората останаха недоволни. Производителите започват да осъзнават, че е по-добре да създават продукти с по-дълъг жизнен цикъл.“

Counterpoint прогнозира леко възстановяване на глобалния пазар, с едноцифрен ръст през 2025 г.

Очаква се този ръст да бъде стимулиран от по-широкото използване на изкуствен интелект и по-голямо внимание към предоставянето на по-разнообразни здравни данни.

Въпреки спада, китайските марки като Xiaomi, Huawei и Imoo отбелязаха значителен ръст през 2024 г.

„Смарт часовникът премина от нов и вълнуващ продукт към стабилизиращ се пазар – новите функции не се променят драстично всяка година,“ обясни Лео Геби от CCS Insight.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стана ясно за кого са „изчезналите“ 780 гласа от изборите през октомври 2024 г.
Прост навик, който разделя най-успешните хора от всички останали
Манчестър Юнайтед планира да построи най-великия стадион в света
Босненската прокуратура издаде заповед за арест за президента и премиера на босненската Република Сръбска
САЩ ще представят на Русия предложение за 30-дневно спиране на огъня в Украйна
Бизнес перспективи: Забраната на ЕС за двигателите с вътрешно горене е напът да отиде в историята
Бизнесът се обяви против идеите за национализиране на личните партиди от втората пенсия
Mercedes ще разработва интелигентни автомобили с китайската Hesai