Най-важни са хората, а не технологиите

Най-важни са хората, а не технологиите

Най-важни са хората, а не технологиите

Фокусът трябва да е върху по-доброто изживяване и създаването на стойност, убеденa е Елън Мийкълс, изпълнителен директор „Глобални дигитални трансформации“ в Ingram Micro*. Тя отговаря за въвеждането на дигитални платформи, които улесняват работата на клиентите, доставчиците и служителите в бизнеса на Ingram Micro по целия свят. През платформите се създава и огромен обем от данни, които се обработват с цел анализ на „поведението“ на участниците в дигиталния бизнес. Така се усъвършенства и предлаганата услуга. Работи за адаптирането и използването на данните и анализите на всички равнища в организацията. Познава индустрията в дълбочина, има опит на международния пазар – с двайсетгодишната си работа в областта на финансите, бизнес разузнаването и анализа на данни. Става част от Ingram Micro през май 2005 г., има принос за разкриването на бизнеса със споделени услуги на компанията в София, където изгради работеща организация само за 18 месеца.

Елън Мийкълс има ключова роля в приобщаването на различни социални групи към живота в Ingram Micro. Тя е била един от спонсорите на корпоративната Програма за подкрепа на разнообразието и включването с основната идея всеки да се чувства ценен и уважаван от колегите си. Елън има магистърска степен по приложна икономика от Университета в Антверпен, Белгия. Преминала е и обучение по лидерство към Станфордския университет и Калифорнийския университет в Ървайн.

Коя е видимата и в същото време скритата сила на дигиталната трансформация?

Тя е тясно свързана с опита и духа на бизнеса. Не е просто проект, приложение или временно решение. Основното е да се постараем да разберем клиентите, служителите и партньорите си, да „влезем“ в онази действителност, която те харесват и биха искали да използват.

Когато помагаме на екипите си по света да трансформират бизнеса, започваме да се учим, но и да се „отучваме“: не става дума за поредния проект, не става дума за автоматизация или за внедряване на поредния нов и модерен инструмент. Няма и някаква фиксирана дата в бъдещето, на която дигиталната трансформация ще бъде завършена. Транс­формацията е процес. Стряскащо си е. Аз също имах нужда от промяна в мисленето: пренасочих се  от „Ще повярвам, като го видя“ към „Ще го видя, когато повярвам“.

Ако сте в началото, накарайте всички да се почувстват част от този екип – запознайте се, срещайте се често, работете заедно за опростяване на процеса и за управляване на конфликтите спокойно. Винаги и навсякъде важното са хората и опитът.

Как дигиталната трансформация влияе върху продуктивността и взаимоотношенията с доставчиците и клиентите на Ingram Micro?

Дигиталното претърпя промяна и се насочи от автоматизацията към хората и техния опит. Фокусът трябва да е върху по-доброто изживяване и постоянното усъвършенстване според поведението на хората.

Идеята ни е не просто да решим проблема, когато клиентът дойде с него, а ние да го подкрепяме активно по пътя. Преразглеждаме процесите, опростяваме ги, осигуряваме лекота при използването на технологиите. Мислете за дигиталната трансформация като за духа на компанията, а не като за изпълнение на конкретна задача.

Как дигиталната трансформация би добавила стойност чрез приемането на ключови показатели за изпълнение (KPI), автоматизация на доставчиците, машинно обучение и единен панел за самообслужване за клиентите?

Този тип трансформация подкрепя растежа на вече активните бизнес дейности, създава нови или работи за нови бизнес взаимоотношения. Дигиталните показатели постоянно се развиват. Те са ключови за проследяване на това, доколко и как клиентите, служителите и доставчиците се адаптират към новата платформа. Следим за обратната връзка на потребителите и колко ангажирани са те. Бизнес показателите говорят за ефективността на дигиталното маркетинг съдържание. Например измерваме продажбите и колко от тях са направени без никаква човешка намеса от страна на Ingram Micro. С навлизането си в дигиталната трансформация проследяваме и тази част от бизнеса, която е подпомогната от машинното учене и изкуствения интелект.

През 2022 г. Ingram Micro Bulgaria отпразнува 10-годишнината си на българския пазар със събитие на открито в „Ню Бояна Филм Студиос“

Какво е Ingram Micro Xvantage™ и по какъв начин технологията променя опита на служителя, доставчика или клиента?

Xvantage е новата платформа на Ingram Micro, тя позволява всички участници в нея – клиенти, служители и доставчици –
да виждат „през един монитор“, или да достигат до една и съща информация.

Тя се „самообучава“, докато „общува“ с хората, които я ползват, услугата постоянно се подобрява. Това става в комбинация с данни в реално време, които са събирани с десетилетия от транзакциите на Ingram Micro. Те от своя страна се обработват с помощта на изкуствен интелект. Така Ingram Micro Xvantage опростява много от предишните процеси, които са различни за всеки потребител.

Чрез Xvantage към партньорите и доставчиците се подхожда индивидуално и те получават таргетирана информация. Това позволява и на техните (крайни) клиенти да видят възможности за развитието на бизнеса си.

Xvantage осигурява на потребителите значителни опит и знания и отваря нови хоризонти пред тях.

Кога дигиталната транс­формация може да претърпи провал? И какво можем да направим, за да избегнем този момент?

При повечето трансформации, които не успяват, това става заради начина на мислене. По пътя на промяната съм виждала как се „върви“ към провала: първоначалното вълнение в ранните етапи е следвано от спад в увереността, после вниманието се насочва към провала, вместо да се задържи върху успеха. 

Всяка трансформация е и емоционално пътуване – вълнуващо, но не и лесно. Промяната е трудна за повечето от нас. Лидерите с ясни цели и визия, положителен начин на мислене и вяра в хората са най-важ­ни за успеха.

Виждала съм как положителната нагласа кара хората да дават всичко от себе си. Дигиталната транс­формация днес е постижима, когато в екипите има доверие и партньорство. Промяната е в ръцете и умовете на хората. Чак след това идват технологиите.

***

Ingram Micro работи на 6 континента. Има повече от 35 хил. служители по света, 1200 от тях в България. 50 модерни офиса. 43 години опит в технологиите и развита верига за доставки. Числата впечатляват, но по-значими са хората. Ingram Micro е компания лидер в IT индустрията, защото за нея работят личности. Доставя технологии, електронни устройства и споделени услуги. Компанията спазва принципа за технологиите да се говори модерно и разбираемо – рабо­тят върху промяна на процесите. Докато роботите се занимават с рутинните задачи, Ingram Micro създава проекти за бъдещето. Компанията вярва в резултатите, почтеността, въображението, смелостта, отговорността и таланта.

Венцислав Савов. Текстът е публикуван в първия брой на специалното издание на списание „Мениджър“ – Tech Connect, който може да бъде намерен в онлайн платформата ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ