Първи български учебници с добавена реалност влизат в класните стаи

Първи български учебници с добавена реалност влизат в класните стаи

Първи български учебници с добавена реалност влизат в класните стаи

Първите по рода си български учебници с добавена реалност стават част от обучението още от началото на тази учебна година. Помагалата, одобрени от МОН, са по математика и география за 5. и 6. клас. Учебниците са на марките “Анубис” и “Булвест 2000”, а функционалността с добавена реалност се нарича “KlettAR” и е разработена за  издателство „Клет България“.

Виртуалното съдържание е изготвено от българска стартъп компания на име “Pop!Ed”, създадена от трима млади предприемачи: Виктор Неделчев, Огнян Траянов и Димитър Костадинов. Чрез сканиране на материала в учебника с телефон или друго устройство с камера, през приложението “KlettAR”, се отваря 3D визуализация на обект, чрез който може да се преподава и възприема по-лесно учебното съдържание.

“Тази технология предразполага учениците да проявяват по-голям интерес към ученето. Ние вярваме, че въвеждането на дигитални елементи към хартиените учебници е крачка напред към бъдещето и ще направи както ученето, така и преподаването по-ефективно”, разказа Владимир Колев, управител на издателство „Клет България”.

Добавената реалност (AR - Augmented Reality), разширява физическия  свят като добавя дигитална информация към него. Тя е наложена върху истинската заобикаляща ни среда като по този начин се комбинират дигиталният (3D модели, звуци, видеа, анимации, изображения) и реалният свят. Основната разлика между добавената и виртуалната реалност е, че докато добавената реалност наслагва дигитални изображения и звук към реалния свят, виртуалната реалност се състои от изцяло компютърно генериран виртуален свят.

Технологията е в състояние да задържи вниманието на по-младата аудитория към учебниците чрез практическо обучение, смята и Огнян Траянов, съосновател на компанията Pop!Ed. "Софтуерът ни позволява на образованието да използва предимствата на добавената реалност чрез наслояване на интерактивни 3D модели, анимации и игри върху вече съществуващи учебници”, обяснява той.

Добавената реалност в учебниците е новост както за ученици, така и за учители. Към момента дори и в глобален мащаб едва 10% от населението на света използва такъв тип технология.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ