Превръщаме новите технологии в решения за клиентите

Превръщаме новите технологии в решения за клиентите

Превръщаме новите технологии в решения за клиентите

Миграцията на бизнеса в облака не е само технологична цел. Това е промяна на парадигмата на използването на данните, казва Маргарита Наумова, основател и управител на Inspirit и автор на SQL Master Academy

акво провокира интереса ви към управлението и анализа на данни и каква мотивация стои зад успеха ви да бъдете в топ 1% от най-добрите SQL Server специалисти в света?

Занимавам се с бази от данни още от студентските си години. Този свят ме привлече със своята подреденост. След това като преподавател навлязох дълбоко в теорията на тази наука. Логиката на управлението на бази от данни е една „красива математика“, а аз винаги съм имала слабост към математиката. Когато промених кариерния си път и напуснах академичната среда, открих практическия аспект на системите за управление и анализ на данни и окончателно се убедих, че това е моята област. Насочих амбициите и усилията си изцяло в тази посока. Обучението и сертификацията в Редмънд ми даде възможност да се присъединя към една общност на отдадени на технологията експерти от световна величина, с които продължавам да работя и до днес. Компетенцията ми отвори врати в международни проекти в цял свят и ми даде умения и опит. Винаги съм си си поставяла високи, дори привидно невъзможни цели, които съответстват на визията ми за мен самата, вдъхновяват ме и следват страстта ми. След което те се превръщат във фокус, в план с желязна дисциплина, в проект, който трябва да се доведе до успешен край. Успехът сам по себе си вдъхновява. А основната ми мотивация, когато е най-трудно, е какво ще науча по пътя до реализирането на целите, колко ще знам, след като ги постигна, и колко по-добра ще бъда в това, което правя. Разкажете ни повече за дейностите и екипите, които управлявате, както и за международния бизнес на Inspirit, свързан с Microsoft Data Platform & BI.

Защо след „Inspirit България“ създадохте втора компания в Норвегия?

Inspirit е компания, която предоставя три типа услуги: 

• Консултантски услуги за създаване на решения в областта на SQL Server; Infrastructure и Business Intelligence Data Platforms (on prem и Azure базирани);

• Услуги по поддръжка на SQL Server инфраструктури;

• Технологични обучения, базирани на собствена учебна програма SQL Master Academy.

Екипът на Inspirit е структуриран в съответствие с услугите, които компанията предоставя. В проектите като консултанти и в курсовете на Академията като инструктори могат да участват всички, които преминат през сериозен вътрешен процес на подготовка. Тя е свързана с интензивно обучение и постепенно навлизане в проекти и поемане на отговорности, които съответстват на достигнатото ниво на компетенция. Това са принципите, които следвам, независимо дали оперираме в България или в Норвегия. Моята лична амбиция по отношение на екипа – освен основната ни задача да бъдем безупречни доставчици на нашите услуги – е да развивам потенциала на всеки един. Ние подбираме колегите, които каним в Inspirit, изключително внимателно, с идеята да имаме споделен дух и ценности, в които вярваме. От друга страна, развиването на бизнес в нови пазари е сериозно предизвикателство, много различно от технологичните такива, през които съм преминала и в което неизбежно ставаш по-добър, гониш стандарти, учиш и усъвършенстваш, за да постигнеш прецизност, заслужаваща доверие.

Кои са големите предизвикателства при миграцията на бизнеса в облака и как облачните технологии променят начина, по който компаниите съхраняват и обработват данни?

За мен най-големите предизвикателства при миграцията на бизнеса в облака са свързани с изграждането на визията, която следва да направлява този преход. Миграцията на данни в облака не е просто технологична цел. Това е промяна на парадигмата на използването на данните. Това е стъпка към демократизиране на данните, към практически неограничени възможности за споделяне и интеграция на данни и на достъп до огромен изчислителен ресурс за тяхната обработка. Често поводът за подобна миграция е някакво технологично предизвикателство, но след като решението узрее, следват въпросите: „Сега накъде? Откъде да започнем? Кои технологии да изберем?“. 

Поводът, по който една организация започва да обмисля идеята за миграция в облака, често е „капката, която препълва чашата“, и не толкова често е истинският проблем. Нашата цел като консултанти е да провокираме към разговори, в които слушаме внимателно и превеждаме чутото на езика на технологиите, докато открием кое е онова, което е наистина нужно в дадения казус. Помагаме да се избистри идеята, крайните цели и бизнес мотивите за постигането им. След това започва „по-лесната част“ – изборът на архитектура, дизайнът на решението, разработката, трансферът на знания, поддръжката и оптимизациите. Силата на екипа на Inspirit е да слуша и разбира нашите клиенти.

Кои иновации са определящи за бъдещето на data management-а? Каква е вашата роля за успешната трансформация и развитие на бизнесите в този процес?

На първо място ще спомена бума на услугите с Artificial Intelligence. Все още е рано да се очертаят по-конкретни рамки на влиянието на AI върху data management, но със сигурност това е game changer. Вторият тип иновации е свързан със съкращаването на пътя от създаването на данните до техния анализ. Пример за това е Microsoft Fabric, който обединява в общо пространство подобно на One Drive всички ресурси, необходими за извличане на данни, създаване на модели за анализ, инструменти за анализ на тези модели и инструменти за споделяне. Нашата роля е да усвоим новите технологии, да ги пречупим през призмата на нуждите на нашите клиенти и да ги превърнем в решения, които помагат на бизнеса им. Inspirit и SQL Master Academy са активни поддръжници на SQL и BI общността от специалисти в България. В тази си позиция ние се стараем да представяме тези иновации, да организираме работни срещи, събития и презентации, в които да запознаем нашите колеги с онова, което очертава „ръба“ на технологичния напредък в нашата област.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ