Ръстът на рекламните приходи на Meta е доказателство, че огромните разходи за ИИ вече се изплащат

Ръстът на рекламните приходи на Meta е доказателство, че огромните разходи за ИИ вече се изплащат

За инвеститорите, които са скептично настроени към огромните разходи на Meta за изкуствен интелект и вероятността те да се изплатят скоро, изпълнителният директор Марк Зукърбърг ги призовава да погледнат към настоящето, пише Си Ен Би Си.

След по-добрия от очакваното отчет за печалбите на компанията за второто тримесечие в сряда, Зукърбърг и финансовият директор Сюзън Ли разказаха за всички начини, по които ИИ е помогнал на компанията да расте по-бързо от конкуренцията на пазара на дигитална реклама - основният бизнес на Meta.

„Начините, по които подобрява препоръките и помага на хората да намерят по-добро съдържание, както прави рекламните изживявания по-ефективни, мисля, че има много предимства“, каза Зукърбърг по време на конферентния разговор за финансовия отчет на компанията. „Това вече са продукти, които са в мащаб. Работата с ИИ, която вършим, ще подобри това.“

Meta отчете ръст на приходите от 22% спрямо предходната година до 39,07 млрд. долара, като 98% от продажбите идват от реклама, предимно във Facebook и Instagram. Този темп на растеж е два пъти по-висок от този на рекламния бизнес на Google, който отбеляза увеличение на продажбите с 11% до 64,6 милиарда долара, посочи Alphabet в отчета си за приходите миналата седмица.

Междувременно Pinterest и Spotify, които са значително по-малки от Meta, отчетоха ръст на приходите съответно от 21% и 20% в последните си доклади.

Както и в предишните тримесечия, Ли каза, че рекламният бизнес на Meta се е облагодетелствал от онлайн търговията, игрите и секторите на медиите и развлеченията и че растежът при рекламите продължава да бъде най-силен в Азиатско-тихоокеанския регион. Тя подчерта, че „подобрената ефективност на рекламите“ на компанията е помогнала за повишаване на общите цени на рекламите въпреки забавянето на растежа в този регион.

Зукърбърг посочи изкуственият интелект като основата зад обновената платформа за онлайн рекламиране на Meta, която беше изложена на натиск, след като Apple представи актуализация на поверителността на iOS през 2021 г., което затрудни компаниите за социални мрежи да се насочват към потребителите в интернет.

Акциите на Meta скочиха със 7% в търговията след края на борсовата сесия при публикуването на финансовия отчет, който включваше обнадеждаваща прогноза за текущото тримесечие.

Подобно на другите технологични компании с висока пазарна капитализация, Meta харчи милиарди долари за графични процесори (GPU) на Nvidia, които са необходими за обучение на ИИ модели и изпълнение на тежки работни натоварвания. Някои експерти от индустрията поставиха под съмнение разходите, тъй като толкова голяма част от инвестициите са обвързани с очакванията, че генеративният ИИ – популяризиран от ChatGPT на OpenAI, ще доведе до голямо повишение на приходите в бъдеще.

„Вече виждаме възвращаемост“

Meta показва, че макар залогът да е голям растеж в бъдеще, компанията жъне награди днес.

Анджело Зино, анализатор в CFRA Research, каза пред Си Ен Би Си, че Meta „наистина е преодоляла някои от опасенията и бурите“ отпреди няколко години и „ясно интегрира ИИ в тяхната екосистема изключително добре“.

Зино отбеляза, че темповете на растеж на Meta „много изпреварват тези на нейните конкуренти“.

Meta не е приключила с харченето на големи пари за ИИ и далечната метавселена, която продължава да губи милиарди долари всяко тримесечие. Ли каза, че Meta очаква начителен ръст на капиталовите разходи през 2025 г.

За 2024 г. Meta заяви, че сега очаква капиталови разходи в диапазона от 37 до 40 милиарда долара, вдигайки долния край на този диапазон, който беше 35 милиарда долара.

Ли отбеляза, че инвеститорите трябва да мислят за стратегията за изкуствен интелект на Meta като двупосочен подход, като „основният изкуствен интелект“ помага на Meta да подобри своята рекламна платформа и система за препоръки, като по този начин води до по-голяма ангажираност на потребителите и ефективност на рекламите, които „се превърнаха в печалби от приходи“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Експерт от Харвард за мита, който пречи на хората да бъдат щастливи
Вечерята с омари за крал Чарлз III е струвала на Франция 450 000 евро
Пеевски отново настоя за избори и нападна президента с нови обвинения за зависимости
"Мозъкът" зад атентатите от 11 септември се споразумя за наказание с властите на САЩ
Депутати почти стигнаха до бой заради спор за предложен за орден министър на Тодор Живков 
Страните, които дават най-големи парични награди за медал от Олимпийските игри
Полша подготвя планове за масова евакуация в случай на война
Времето: Посрещаме август с много слънце и температури до 37 градуса